Jumbo supermarkten


Veghel, 10 september 2009


-PERSBERICHT-

JUMBO HUISMERK DEFINITIEF OP DE KAART

De in dit voorjaar opgestarte huismerkoperatie van Jumbo bereikt deze maand een nieuwe mijlpaal. Met de introductie van een complete lijn koekjes en banket wordt het assortiment uitgebreid tot meer dan 500 producten uit de groep "Droge Kruidenierswaren" (DKW). Met deze grootschalige introductie zet Jumbo haar huismerk definitief op de kaart. Jumbo Supermarkten, dat het aantal winkels in de afgelopen zeven jaar zag groeien van 36 naar 124, beschouwt deze uitbreiding dan ook als een belangrijke mijlpaal in haar geschiedenis. Klanten mogen de nieuwe producten de komende weken met een fikse korting testen én er hun mening over geven.

Operatie ligt op schema
De belangrijke mijlpaal van 500 producten is eerder bereikt dan aanvankelijk werd verwacht. Dat betekent ook dat de volgende fase eerder ter hand kan worden genomen. De verwachting is dat medio 2010 vrijwel alle producten van het bestaande huismerk O'Lacy (waarvan Jumbo mede-eigenaar was) zijn vervangen door het Jumbo huismerk. Het aanbod varieert van vriesverse vis en groenteconserven tot ontbijtproducten en broodbeleg. Jumbo garandeert dat de producten van het Jumbo huismerk minstens net zo goed en vaak zelfs beter zijn dan die van O'Lacy.

A-merken verdwijnen niet uit het schap
In tegenstelling tot wat in de branche gebruikelijk is, gaat de introductie van het nieuwe huismerk niet ten koste van het aanbod van A-merken bij Jumbo. "Hoewel ons huismerk bestaat uit kwalitatief hoogwaardige producten als goedkoper alternatief voor veel A-merken, vinden wij dat onze klanten zelf moeten kunnen kiezen voor het A-merk of ons huismerk", zegt formuledirecteur Colette Cloosterman ­ Van Eerd.





Kritische schaalgrootte bereikt
Jumbo concentreert zich al jaren op vernieuwing en uitbreiding. De magische grens van honderd winkels in 2007, was voor de prijsvechter het startschot om voorbereidingen te treffen voor de introductie van een kwalitatief hoogwaardig eigen DKW merk. Cloosterman ­ Van Eerd: "De afgelopen vijf jaar verschenen er binnen alle versgroepen al veel producten onder onze eigen naam. Op dit gebied hebben we veel bereikt, maar voor het maken van goede verpakkingen voor een zak chips, een pak koffie of een pot jam heb je nu eenmaal een bepaalde schaalgrootte nodig. We zijn ontzettend blij dat we mede door onze groei onze klanten nu ook een volwaardig huismerk onder eigen naam kunnen aanbieden. En we blijven niet stil zitten: eind 2010 mogen onze klanten rekenen op ruim 2000 verse en DKW artikelen van het Jumbo merk."

Klanten worden betrokken bij de introductie
Geheel volgens de filosofie van de Veghelse onderneming, waarbij de klant centraal staat, betrekt Jumbo haar klanten bij de introductie van het nieuwe huismerk. De septemberuitgave van huismagazine Mijn Jumbo is daarom voorzien van kortingsstickers, waarmee klanten de DKW huismerkproducten voor de helft van de prijs kunnen testen. Zij kunnen hun bevindingen vervolgens terugkoppelen via de website www.jumbosupermarkten.nl. Daarmee maken ze kans op boodschappenpakketten met gratis Jumbo huismerkproducten.

Jumbo Supermarkten
Jumbo Supermarkten is de afgelopen jaren zeer snel gegroeid. Inmiddels heeft Jumbo 124 winkels, verspreid over het hele land. Het familiebedrijf wordt regelmatig onderscheiden met prijzen van leveranciers, klanten en producenten. Jumbo is tot twee keer toe uitgeroepen tot meest klantvriendelijke bedrijf in Nederland en het bedrijf is voor de 12de keer als beste uit de bus gekomen in het GfK Kerstrapport.


Noot voor de redactie ­