Onderwijs Innovatie-Monitor van Twynstra Gudde weer van start

10/09/2009 14:19

Twynstra Gudde

Innovatie binnen het onderwijs is de laatste jaren een veelbesproken onderwerp. Managers en professionals buigen zich dagelijks over de vraag hoe innovatiekracht in het onderwijs vergroot kan worden. De commissie-Dijsselbloem oordeelde hard over de onderwijsvernieuwingen in haar rapport "Tijd voor onderwijs" (april 2008) waarin zij aangeeft dat innovaties het onderwijs niet ten goede komen. Maar hoe oordelen bestuurders en managers van onderwijsinstellingen zelf over de innovatiekracht van het onderwijs? En hoe wordt gebruik gemaakt van jonge talenten en het vinden van creatieve oplossingen in tijden van crisis? De Onderwijs Innovatie-Monitor geeft antwoord op deze vragen, waarmee Twynstra Gudde nadruk wil leggen op de waarde van de visie en kennis vanuit het onderwijs zelf.

Naast een aantal algemene vragen over innovatie en hoe scholen hiermee omgaan, neemt de vragenlijst een aantal actuele thema's onder de loep zoals de economische crisis en het binden van jong talent. De Onderwijs Innovatie-Monitor wordt dit jaar voor de derde keer onder ruim 300 onderwijsinstellingen verspreid. Eind 2009 is het onderzoek gereed en worden de resultaten beschikbaar gesteld aan onderwijsinstellingen en andere belangstellenden.





http://www.twynstragudde.nl




Twynstra Gudde