Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
8 september 2009
Intermediair krijgt vanaf deze week toegang tot aankoophypotheekafspraken van Funda. Uw conversie wordt flink verhoogd door de unieke optie tot follow-up!
Vanaf 7 september 2009 biedt Data & Promo Solutions het intermediair via de handelsnaam "Het Adviseurs Collectief" toegang tot Funda-aankoophypotheekafspraken. Nadat eerder grote franchiseconcepten als De Hypotheker, De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek collectief leads afnamen van Funda, zet Data & Promo Solutions de afspraken in de markt via de kleine en middelgrote tussenpersonen.
Kwaliteit
Om de kwaliteit te waarborgen worden alleen de meest concrete leads, dat zijn de bezoekers die expliciet vragen om een hypotheekafspraak nadat men een bezichtigingafspraak heeft gepland, door Data & Promo Solutions ingepland.
Via goede contacten bij verschillende franchisenemers weet Data & Promo Solutions waarom samenwerkingen in het verleden weleens zijn gestrand. Deze nuttige informatie is gebruikt om het invulformulier op Funda nog scherper te zetten. Hierdoor worden alleen écht geïnteresseerden getriggerd het formulier in te vullen. Daarnaast zijn de contact center agents bij Data & Promo Solutions gespecialiseerd in het maken van hypotheekafspraken. "Bij hypotheekadviseurs zelf ligt de focus vaak niet op het nabellen van leads. De conversie van lead naar afspraak wordt hierdoor negatief beïnvloed, dat willen we per se voorkomen door ze zelf te converteren met de beste belagents.", aldus Bastin van Oers, directeur Data & Promo Solutions.
Unieke follow-up
Veel adviseurs geven aan het lastig te vinden om top-of-mind te blijven bij de prospect, wanneer een bezichtiging niet leidt tot aanschaf van een woning. Gedurende een bepaalde periode moet het contact actief 'warm' worden gehouden. Data & Promo Solutions biedt de mogelijkheid dit contact tegen een kleine meerprijs over te nemen. Bij deze optie tot follow-up wordt na de afspraak een kort kwaliteitsonderzoek gehouden. Dit is met name interessant, wanneer er sprake is van hypotheekadviseurs in loondienst. Bij een positief gevoel na de afspraak wordt de prospect nog maximaal 4 maal benaderd (met tussenpozen van 2 weken) om de status van het kooptraject te peilen. Wanneer een aankoop concreet wordt, wordt nogmaals een afspraak gemaakt om de hypotheek ook definitief te maken.
"Door middel van bovenstaand concept bieden wij commercieel zeer kansrijke afspraken", aldus Bastin van Oers.
Beschikbare postcodes
Door een voorinschrijving onder bestaande relaties is inmiddels de helft van alle postcodes in Nederland geclaimd. De andere helft van de postcodes is vooralsnog beschikbaar. Geïnteresseerde tussenpersonen kunnen zich voor meer informatie wenden tot Suzanne van Doorn, commercieel medewerkster Data & Promo Solutions (s.vandoorn@dpsolutions.nl).