Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Twaalf kandidaten strijden om eretitel tijdens 'Brillenparade' in Amsterdam

Cheyenne Boom (18) uit Numansdorp uitgeroepen tot 'Brildrager van het jaar 2009'

Huizen, 8 september 2009 - Cheyenne Boom (18) uit Numansdorp heeft het mooiste brillengezicht van Nederland. Tijdens een spannende finale in de Amsterdamse Panama streed zij vandaag met elf andere kandidaten om de eretitel 'Brildrager van het Jaar 2009'. Boom staat nu voor de uitdaging ons land te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Londen op 27 oktober. Hier maakt de inwoonster van Numansdorp kans op een modellencontract van een Londens topmodellenbureau en een reis voor twee personen naar Barbados of St Lucia.

Elk jaar kiest Specsavers uit honderden inzendingen de persoon met het echte 'specs appeal': iemand die er met bril fantastisch uitziet en wordt uitgeroepen tot ambassadeur van brildragend Nederland. Ook dit jaar reageerden brildragers massaal op de oproep van Specsavers zich voor deze spannende verkiezing op te geven. Hieruit zijn twaalf kandidaten gekozen en zij kregen in Amsterdam een complete (bril)metamorfose. De bekende stylist Maik de Boer nam als 'spreekstalmeester' de presentatie van deze bijzondere uitverkiezing - dit jaar volledig geïnspireerd op het rondreizende theaterfestival De Parade - voor zijn rekening. De Boer: "Met een bril kun je communiceren wat je wilt uitstralen. Het is daarom mijn ervaring dat een bril je 'look' juist kan versterken en dat een bril je alleen maar mooier kan maken. Brillen zijn hét fashion-statement bij uitstek en niet langer alleen voor nerds."

'Brillenparade'
De kandidaten probeerden tijdens een 'brillenparade' zowel het publiek als de vakjury ervan te overtuigen dat zij het meeste 'specs appeal' hebben. De jury bestond dit jaar uit Maik de Boer, Sp!ts-redacteur Jan-Willem Navis, Johanna Doberitz van Telegraaf Vrouw, stylist Tom Sebastian en montuuradviseur Pauline ten Bruggecate van Specsavers. Boom behaalde dankzij haar optreden in de brillenparade een plaats in de finale. Zij ondersteunde de aanwezige vuurdanseres bij haar optreden en kreeg daarvoor bij een groot publiek de handen op elkaar. In deze laatste ronde kwam de jury aan het woord. Zij bepaalden dat Boom veruit het meeste 'specs appeal' heeft. Zij zal Nederland dan ook vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Londen. Naomi Grootveldt (16) uit Zaandam werd tweede en Eliza den Drijver (19) uit Amstelveen eindigde op de derde plaats.

Ambassadeur van brildragend Nederland
Nu Cheyenne Boom als onbetwiste winnaar uit de strijd is gekomen, gaat zij een jaar lang door het leven als ambassadeur van brildragend Nederland. De Numansdorpse ziet de finale in Londen met veel vertrouwen tegemoet. "Voor mij is een bril een mooi en onmisbaar accessoire waarmee ik mijn persoonlijkheid tot uitdrukking kan brengen", vertelt Cheyenne. "Ik heb meegedaan aan deze verkiezing, omdat ik ervan overtuigd ben dat je er ook met bril sexy en modieus kunt uitzien. Ik heb er alles aan gedaan dat zowel aan het publiek als de jury over te brengen. Ik ben er ontzettend trots op dat dit is gelukt en ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen ook in Londen hoge ogen te gooien."

Mandy Crooij van Specavers International: "Dit jaar was voor ons was wel een heel bijzondere verkiezing, want de verkiezing Brildrager van het Jaar beleefde alweer zijn tiende editie. We vinden het fantastisch dat Cheyenne Boom de eretitel in de wacht heeft gesleept, want zij is een prachtig visitekaartje voor brildragend Nederland tijdens de internationale finale!"

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1300 winkels, waarvan op dit moment meer dan 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 9 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. Spectacle Wearer of the Year


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht