Bel-Me-Niet registratie via IVR applicatie
ROTTERDAM, 20090908 -- Per 1 oktober 2009 treden nieuwe regels in werking voor telefonische verkoop. In het kader van de Telecommunicatiewet kan iedereen in elk commercieel telefoongesprek aangeven dat hij in de toekomst niet opnieuw telefonisch benaderd wil worden.
Om aan de nieuwe regels in de Telecommunicatiewet te kunnen voldoen, zullen er een aantal veranderingen doorgevoerd moeten worden in uw telefonische (verkoop) processen. Zo is het verplicht om bij elk (outbound) commercieel telefoongesprek het bestaan van het bel-me-niet-register actief te melden, evenals het recht van verzet. De consument kan hiermee aangeven dat hij niet meer gebeld wil worden door het bedrijf waar het contact center voor belt, maar ook voor gesprekken over bepaalde productgroepen of voor alle telefonische boodschappen. Bron, zie OPTA.
IVR biedt oplossing
De benodigde gegevens voor registratie in het bel-me-niet-register kunt u natuurlijk via uw eigen medewerkers laten verlopen, dit is echter tijdrovend en vergroot de kans op fouten. Opname van gegevens via een geautomatiseerd systeem, zoals interactieve voice response (IVR) verminderd de kans op fouten en vereenvoudigd de opbouw van uw database. Laat uw collega's niet ontmoedigen met hun telefonische verkopen, en biedt hen daarom een eenvoudige oplossing voor het registreren van gegevens via een IVR applicatie.
Comsys helpt u graag
Comsys Nederland B.V. heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van geautomatiseerde responsverwerking in Nederland en heeft interactieve voice response (IVR) in Nederland geĂŻntroduceerd. Comsys weet IVR dialogen slim op te zetten en klantvriendelijk te automatiseren.
Comsys heeft een volledige IVR applicatie oplossing voor het bel-me-niet-register ontwikkeld. Laat u vrijblijvend adviseren en belt u daarom vooral WEL naar: 088 - 233 44 00.
Comsys Nederland BV
Ingezonden persbericht