Net zo'n leuke bril als papa en mama
Modemerken storten zich serieus op kinderfashionbrillen
GORINCHEM, 20090908 -- Steeds meer modemerken storten zich serieus op de markt voor kinderbrillen. "Die markt is groeiende", zegt Petra Gremmen van Het Huis Opticiens, een van grootste ketens met merkkinderbrillen. Van alle kinderen vanaf 7 jaar heeft bijna 10 % een bril nodig. De tijd van jampotglazen is voorbij. Door nieuwe technieken kunnen de (kunststof)glazen ook voor kinderbrillen zo dun mogelijk gemaakt worden.
Wisselbril en kinderzonnebril
"Een bril dragen is voor kinderen lange tijd niet `cool' geweest", zegt Leco van Zadelhoff, trendwatcher van Het Huis. "Sinds topmerken zoals Ray-Ban en Vogue hun aandacht vestigen op het design van kinderbrillen, is een bril dragen stoer geworden. Steeds meer kinderen hebben wisselbrillen. Dat is niet meer alleen een sportbril `voor erbij', maar voor verschillende kledingstijlen een bijpassende bril. Net als bij `grote mensen' is het voor kleine mensen ook een fashion item geworden. Sinds deze zomer is ook de kinderzonnebril heel populair. Die volgt, net als de zonnebril voor volwassenen, de laatste trends: Van retro tot de populaire pilotenbril."
Topdesign voor kinderen
Door de topmerken wordt meer dan voorheen gewerkt met kleuren. Bij kinderbrillen gaan merken daarin zelfs nog een stapje verder. Een opvallende kleur geeft het kindergezicht een extra uitdrukking. "Kinderen van nu zijn modebewuster dan vroeger. Dat geldt voor hun kleding, accessoires en voor de bril. In onze winkels merken we dat kinderen uit zichzelf vaak voor een opvallend model kiezen", aldus Petra Gremmen.
Het Huis Opticiens