Ingezonden persbericht
8 september 2009
Volgende stap in de vernieuwing van de EDPnet-website
ÉÉN ADRES, TWEE INGANGEN.
Na de geslaagde lancering van de nieuwe EDPnet-website in november vorig jaar, wordt nu een tweede vernieuwingsfase doorgevoerd: de splitsing van de website in een particulier en een zakelijk gedeelte is een logisch gevolg in het streven van EDPnet om al haar klanten zo gericht mogelijk te informeren, te ondersteunen en oplossingen te bieden. Voortaan maken bezoekers via het vertrouwde adres www.edpnet.nl de keuze; of ze slaan de weg in naar het particuliere luik, of ze kiezen voor de schat aan informatie achter de businessknop.
Transparant en doelgroepgericht
Onafhankelijk Internet Service Provider EDPnet stelt dagelijks vast dat klanten nood hebben aan duidelijkheid. De splitsing van de website komt hieraan zeker tegemoet, met een nog grotere transparantie op het vlak van producten en oplossingen, prijsaanduidingen en promoties of speciale acties. Een mooi voorbeeld hiervan is het onderdeel 'Hosting' op het nieuwe zakelijke gedeelte. Dit onderdeel werd verder uitgediept met niet alleen domeinnamen en website hosting, maar ook virtual hosting als nieuwe product, dedicated hosting en colocatie.
De zichtbare splitsing op de website vertaalt zich ook in een algemene afzonderlijke aanpak van de verschillende doelgroepen. Zo worden producten aangepast in functie van de beoogde doelgroepen en werkt EDPnet voor het businessgedeelte aan heel wat nieuwe producten. Dit laatste vooral om zich in verschillende takken van het bedrijfsleven verder te profileren als aanbieder van betrouwbare oplossingen en een kwalitatieve service. Vandaar dat de bezoeker bij het betreden van het businessgedeelte op de site meteen weer een keuzemogelijkheid krijgt, met name die tussen KMB, zelfstandige of groot bedrijf.
Interactiviteit verder uitgebouwd
EDPnet voert ook een grotere mate van interactiviteit via haar website in. Zo is het B2B-team tijdens de kantooruren (live) beschikbaar om klanten online advies te geven. Businessklanten kunnen er rechtstreeks terecht voor een antwoord op al hun vragen.
Een andere factor die de dynamiek van de website bevordert, is de integratie van links naar sociale media als Facebook op het particuliere luik en LinkedIn op het businessplatform.