Senternovem

08-09-2009 | Uitkomsten en acties workshop "Meer met MIA-Vamil"

Uitkomsten en acties workshop "Meer met MIA-Vamil"

In april heeft de workshop Meer met MIA\Vamil plaatsgevonden. Tijdens deze workshop zijn verschillende aspecten doorgesproken die beter zouden kunnen, zowel bij de regelingen MIA en Vamil, de beoordeling van de meldingen, maar ook bij de melders zelf. Naar aanleiding van de workshop zijn en worden er bij SenterNovem acties opgezet, die moeten leiden tot verbetering. Alle deelnemers van de workshop hebben een brief ontvangen.

Hieronder worden de belangrijkste punten genoemd die in de brief staan vermeld. In de workshop zijn onder andere de doorlooptijd, afronding van meldingen en communicatie naar voren gekomen.

Doorlooptijden
Bij SenterNovem worden de doorlooptijden op subsidieaanvragen bijgehouden en wordt hierop bijgestuurd. Doorlooptijden hebben dus onze voortdurende aandacht. Twee jaar terug hebben we binnen MIA\Vamil een project uitgevoerd dat ook tot verbetering heeft geleid. Toch wordt het probleem van de doorlooptijden als belangrijkste pijnpunt in de workshop benoemd. Daarom pakken wij dit project met een nieuwe projectleider opnieuw op.

Afronding beoordeelde meldingen
In de workshop werd gesignaleerd dat de melder/tussenpersoon te weinig tijd krijgt om te reageren op een telefonische mededeling over het MIA\Vamil-advies van SenterNovem. Als actie geven wij de melder/tussenpersoon bij complexe meldingen een aantal dagen de tijd om op onze beoordeling te reageren.
Ook werd gesignaleerd dat er geen bezwaarmogelijkheid is bij SenterNovem voor de MIA\Vamil. Wij zijn, in tegenstelling tot de EIA, hiervoor niet bevoegd en de kans is klein dat dat verandert. We hopen wel dat door de eerder genoemde ruimere mogelijkheid om op een telefonische mededeling te reageren een deel van deze pijn wordt weggenomen.

Communicatie
Tijdens de workshop zijn verschillende verbeterpunten op het gebied van communicatie gemeld:

* Naam klant op uitstelbrief: is doorgevoerd
* Emailadressen van de werknemers van MIA\Vamil op de website: In verband met het EZ-beleid ten aanzien van emailadressen op de website is dit niet mogelijk. Wel wordt gekeken of de emailadressen standaard in de brieven vermeld kunnen worden. Het is mogelijk om via de helpdesk een emailadres van een adviseur op te vragen

* Ervaringen en praktijkcases met nieuwe technieken beschikbaar stellen: We willen in ieder geval de interviews uit jaarverslagen op de website zetten. Daarnaast willen we een internetmarktplaats gaan opstarten. Ideeën zijn welkom.