De Persgroep


De Persgroep Advertising gelanceerd

De Persgroep Advertising gelanceerd
7 september 2009

Verkooporganisatie PCM Media en de nationale verkooporganisatie van AD heten vanaf vandaag de Persgroep Advertising. Met de dagbladen AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en Het Parool in de portefeuille is de Persgroep de grootste dagbladuitgever in Nederland. Directeur de Persgroep Advertising Wouter van der Meulen: "Door onze dagbladencombinatie van massa-, kwaliteits- en regionale titels bieden we marketeers nu een one-stop-shop met toegang tot grotere en meer doelgroepen. We zijn nu een centrale verkooporganisatie met als focus Dagbladen, Online en Banen."

Toegang tot elk huishouden

De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de Nederlanders en de nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. Hierdoor is de Persgroep Advertising een speler met unieke doelgroepcombinaties. De sterke merken creëren een massabereik, maar bieden ook toegang tot lezers in alle randstedelijke regio's. Hun nieuwsmedia hebben daarnaast een zeer groot bereik onder specifieke doelgroepen als de opiniërende en innoverende hoger opgeleiden.

Marketing is weten wat de klant wil

"De nieuwe organisatie betekent voor adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus niet alleen een groter bereik en meer combinaties om de doelgroep te bereiken, het betekent ook meer kennis", benadrukt Van der Meulen. "We zullen namelijk nog meer marktonderzoek doen waardoor we adverteerders nog beter kunnen ondersteunen."

Communities

"De focus van de Persgroep Advertising is adverteerders faciliteren een betere relatie met hun doelgroepen aan te gaan", licht Van der Meulen toe. "Daarvoor moet je bereid zijn samen te werken met verschillende disciplines en het lef hebben externe partnerships aan te gaan. Speciaal hiervoor hebben we een compacte, gespecialiseerde unit opgericht: de Persgroep Community. Deze specialisten bedenken en ontwikkelen samen met de adverteerder onalledaagse concepten. Concepten gericht op het activeren van specifieke doelgroepen: communities."

Over de Persgroep Advertising

De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en vanaf 1 januari 2010 ook van Het Parool. Deze sterke merken bereiken stuk voor stuk aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties. De nieuwsmedia van de Persgroep bieden onder meer toegang tot de groep breed georiënteerde consumenten, de groep opiniërende en innoverende hoger opgeleide welstandigen en ook tot de lezers in de Randstad. De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme, Lifestyle, Vastgoed en Automotive.