De Persgroep
De Persgroep Advertising gelanceerd
De Persgroep Advertising gelanceerd
7 september 2009
Verkooporganisatie PCM Media en de nationale verkooporganisatie van AD
heten vanaf vandaag de Persgroep Advertising. Met de dagbladen AD, de
Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en Het Parool in de
portefeuille is de Persgroep de grootste dagbladuitgever in Nederland.
Directeur de Persgroep Advertising Wouter van der Meulen: "Door onze
dagbladencombinatie van massa-, kwaliteits- en regionale titels bieden
we marketeers nu een one-stop-shop met toegang tot grotere en meer
doelgroepen. We zijn nu een centrale verkooporganisatie met als focus
Dagbladen, Online en Banen."
Toegang tot elk huishouden
De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de
Nederlanders en de nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen
unieke bezoekers. Hierdoor is de Persgroep Advertising een speler met
unieke doelgroepcombinaties. De sterke merken creëren een massabereik,
maar bieden ook toegang tot lezers in alle randstedelijke regio's. Hun
nieuwsmedia hebben daarnaast een zeer groot bereik onder specifieke
doelgroepen als de opiniërende en innoverende hoger opgeleiden.
Marketing is weten wat de klant wil
"De nieuwe organisatie betekent voor adverteerders, mediabureaus en
reclamebureaus niet alleen een groter bereik en meer combinaties om de
doelgroep te bereiken, het betekent ook meer kennis", benadrukt Van
der Meulen. "We zullen namelijk nog meer marktonderzoek doen waardoor
we adverteerders nog beter kunnen ondersteunen."
Communities
"De focus van de Persgroep Advertising is adverteerders faciliteren
een betere relatie met hun doelgroepen aan te gaan", licht Van der
Meulen toe. "Daarvoor moet je bereid zijn samen te werken met
verschillende disciplines en het lef hebben externe partnerships aan
te gaan. Speciaal hiervoor hebben we een compacte, gespecialiseerde
unit opgericht: de Persgroep Community. Deze specialisten bedenken en
ontwikkelen samen met de adverteerder onalledaagse concepten.
Concepten gericht op het activeren van specifieke doelgroepen:
communities."
Over de Persgroep Advertising
De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de
Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en vanaf 1 januari 2010
ook van Het Parool. Deze sterke merken bereiken stuk voor stuk
aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties.
De nieuwsmedia van de Persgroep bieden onder meer toegang tot de groep
breed georiënteerde consumenten, de groep opiniërende en innoverende
hoger opgeleide welstandigen en ook tot de lezers in de Randstad. De
combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de
Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen
unieke bezoekers. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de
Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme,
Lifestyle, Vastgoed en Automotive.