Ingezonden persbericht
Persbericht
7 september 2009
Trefpunt en LaComunidad gaan strategische alliantie aan
Amsterdam, 7 september 2009 - Trefpunt Sports & Entertainment en digital branding agency LaComunidad, beiden onderdeel van GroupM / WPP (NASDAQ: WPPGY), zijn een strategische samenwerking aangegaan om samen brand activation rondom sponsoring naar een hoger plan te tillen. Er wordt door beide bureaus op een aantal klanten, waaronder Unilever, reeds intensief samengewerkt.
Om onderscheidend vermogen te kunnen blijven creëren, gaan steeds meer bedrijven hun sponsorships ook inzetten voor brand activation. Trefpunt is van oudsher sterk in het ontwikkelen van sponsorships en offline activatieconcepten. Door de veranderingen in het communicatielandschap en de verschuiving naar steeds meer online activatieconcepten, heeft Trefpunt besloten de krachten op dit gebied te bundelen met LaComunidad, expert op het gebied van online activatie, digitale communities en social marketing.
"Onze klanten zijn zich steeds meer bewust van de waarde en mogelijkheden die sponsorship platforms bieden. Door de samenwerking met LaComunidad zijn wij in staat om onze offline kennis op het gebied van sponsorships, events en hospitality te koppelen aan de online activatiemogelijkheden, waardoor we nog meer toegevoegde waarde aan onze klanten kunnen geven", aldus Frans Vleggeert, managing partner van Trefpunt.
Igor Beuker, oprichter van LaComunidad licht toe: "Trefpunt verzorgt voor een scala aan sterke merken de sponsoring en events. Deze sponsorships geven veelal toegang tot rechten, bekende sporters en unieke content. Deze ingrediënten bieden LaComunidad volop mogelijkheden tot het benaderen, activeren of ontwikkelen van branded communities".
Over Trefpunt
Trefpunt Sports & Entertainment is een sponsoring- en activatiebureau actief in de sport- en entertainmentwereld. Trefpunt creëert brand experiences door middel van sponsorships, events, hospitality en PR. Al ruim 30 jaar is onze drive het creëren van succesvolle partnerships die waarde toevoegen aan de relatie tussen merken, organisaties en hun doelgroepen. Trefpunt werkt onder andere voor Heineken, Unilever, Rabobank en Essent. Trefpunt maakt deel uit van het wereldwijde WPP-netwerk (NYSE) van marketing- en communicatiebedrijven. Meer informatie is te vinden op www.trefpunt.nl.
Over LaComunidad
Het Amsterdamse creative digital branding bureau LaComunidad, maakt met interactieve communicatie en digitale entertainmentconcepten merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. UPC Broadband, Heineken, jobs.ch, Martinair en Univé. LaComunidad is onderdeel van WPP, de wereldwijde marktleider in marketingcommunicatie. Meer informatie is te vinden op www.lacomunidad.nl, www.socialmedia8.com, www.viraltracker.com en www.wpp.com.