Ingezonden persbericht


Hilversum, 1 september 2009

NIEUWE PROFILERING NEDERLAND 2

Zender introduceert 18 nieuwe idents

Op maandag 7 september introduceert Nederland 2 de nieuwe zendervormgeving. In 18 nieuwe idents wordt de nadruk gelegd op twee belangrijke waarden van deze zender: achtergronden bij het nieuws en kunst & cultuur. De veelzijdige programmering van Nederland 2 staat centraal in het creatieve concept.

Door de aangescherpte positionering wordt het onderscheidende karakter van Nederland 2 onderstreept. Met programma's als Opium, Kunststof TV, Toneel op 2 en veel registraties van muziek, dans en opera is Nederland 2 de kunst & cultuurzender bij uitstek. En met de dagelijkse actualiteitenrubrieken Tijd voor Max, Netwerk en Nova, maar ook met een grote hoeveelheid documentaires en thema-uitzendingen biedt Nederland 2 verdieping en achtergronden bij het nieuws.

Het nieuwe vormgevingsconcept heet 'Een wereld op 2'. Het logo van Nederland 2 is vertaald naar een 3-dimensionale kubus waarop onderdelen van de programmering worden geprogrammeerd. Jeroen Kramers, manager marketing en promotie: "Door de programma's te verbinden aan de zender, maken we op heel directe wijze duidelijk waar Nederland 2 voor staat. De kijker krijgt de wereld waar Nederland 2 voor staat gepresenteerd. Daarbij staat het publieke karakter van de zender centraal. Dat zie je terug in de gekozen programmafragmenten. Maar dat voelt men ook in de chique, bijna BBC-achtige stijl en de opvallende audio van de leaders."

Het creatieve concept is ontwikkeld in samenwerking met marcpos.com. Joosten en Kuitenbrouwer tekenen voor de audio.




Ingezonden persbericht