Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FOX INTERNATIONAL CHANNELS LANCEERT:
FOXlife IN NEDERLAND EN BELGIË

Het internationale multimediabedrijf Fox International Channels introduceert de tv-zender FOXlife op maandag 7 september via de platforms Ziggo, UPC en Telenet in Nederland en België. FOXlife brengt entertainment van topkwaliteit en maakt een vliegende start in Nederland en België, met bekroonde internationale televisieseries zoals True Blood, Nurse Jackie, In Treatment en Brothers & Sisters.

Fox International Channels (FIC), het multimediabedrijf dat deel uitmaakt van News Corporation, richt zich op de verspreiding van televisiezenders en wereldwijde digitale diensten. Met de lancering van zijn eerste entertainment tv-zender in Nederland en België breidt het kanaal zich verder uit in Europa.

FOXlife gaat op maandag 7 september vanaf 20.30 uur de lucht in en is in Nederland te zien via Ziggo en UPC en in België via Telenet. Het kanaal, met zo'n 1,5 miljoen abonnees in beide landen, zendt 24 uur per dag, zeven dagen per week uit in de originele Engelse versie met Nederlandse ondertiteling.

FOXlife, een kwalitatieve entertainmentzender die al in 35 landen te zien is, richt zich op een vooral vrouwelijk publiek (20 t/m 49 jaar). Op de zender zijn grote internationale successen te zien zoals de series True Blood, Nurse Jackie, Brothers & Sisters en In Treatment, die onlangs ook in West-Europa en in de Verenigde Staten van start zijn gegaan. De laatste producties hebben uitstekende kritieken gekregen en grote prijzen in ontvangst mogen nemen.

Première van de beste internationale series

FOXlife gaat in Nederland en België van start met het meest interessante entertainmentaanbod, gebaseerd op exclusieve premières van de beste internationale series. Het aanbod omvat series als True Blood, de succesvolle nieuwe productie over vampieren van Alan Ball (Six Feet Under); Nurse Jackie, een drama-comedy met een comeback van actrice Edie Falco uit The Sopranos; Brothers & Sisters, een serie over een Californische familie met Sally Field en Calista Flockhart; en In Treatment, een psychologisch drama met Gabriel Byrne.

FOXlife heeft ook de première van titels zoals Mental, een originele Fox International Channels-productie die zich afspeelt op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis in Los Angeles; Commander in Chief, de serie die van Geena Davis de eerste vrouwelijke president van de Verenigde Staten maakt; The Comeback, met Friends-ster Lisa Kudrow; Head Case, over een eigenaardige psycholoog voor beroemdheden; en Secret Diary of a Call Girl, de Britse serie die gebaseerd is op het waargebeurde verhaal van een callgirl uit Londen.

FOXlife is volledig aangepast met Nederlands ingesproken promo's en een volledig Nederlandse huisstijl. Bovendien worden de programma's niet onderbroken en zal de zender ook in HD beschikbaar zijn.

Met deze lancering neemt Fox International Channels de volgende stap in zijn strategie om uit te breiden. Daarbij investeert FIC in de potentiële ontwikkeling van kwalitatieve entertainment-tv en voldoet het aan de hoge eisen die gesteld worden op alle Europese markten. Tegenwoordig biedt FIC 18 verschillende tv-zenders en vertegenwoordigt daarmee een compleet programma-aanbod op de markt, daarin gesteund door sterke partners als Fox en National Geographic Channel.

"We zijn erg blij dat we de ontwikkeling van ons eerste entertainmentkanaal in Nederland en België door kunnen zetten. FOXlife is een premium tv-merk dat de beste kwaliteit en de nieuwste series combineert met de modernste technologie. Deze lancering vertegenwoordigt de meest belangrijke stap in FIC's expansiestrategie waardoor het bedrijf op een markt terechtkomt met veel mogelijkheden om te innoveren en uit te breiden", aldus Jesús Perezagua, Director Fox Channels Europe.

Raymond van der Vliet, Regional Director Benelux: "Wij zijn bijzonder verheugd dat we juist in deze moeilijke tijden in staat zijn om een topentertainment-zender als deze te lanceren in Nederland en België, via UPC, Ziggo en Telenet. Wij hebben de sterke ambitie om de komende jaren met Fox en FOXlife een prominente positie in te nemen in het medialandschap van televisie en internet."

"Met de lancering van FOXlife speelt UPC in op de behoefte van de jonge moderne vrouw, die Digitale TV steeds meer omarmt. Het duidelijke profiel van FOXlife, met internationaal bekroonde topseries die ook in Video On Demand aangeboden worden, zal deze groep bijzonder aanspreken", zegt Ivo Lochtman van UPC.

Over FOXlife

FOXlife biedt een vrije keuzemenu van internationale en lokale fictie- en realiteitsprogramma's, die geproduceerd zijn om tegemoet te komen aan het veranderende eisenpatroon van de moderne vrouw. Het is een mix van comedy en drama, die voor het eerst wordt uitgezonden met de kwaliteit en vrouwelijke gevoeligheid van FOX. De programmering, die zich vooral richt op de smaak en eisen van een vrouwelijk publiek, biedt de succesvolste tv-producten aan, waaronder series, realiteitsprogramma's en originele producties. Elk programma is voor ieder land aangepast, waardoor FOXlife een favoriete zender is voor vrouwen (en mannen) in een groot aantal landen. Het kanaal dat door het Italiaanse FIC bedacht en ontworpen is, wordt nu bekeken in meer dan 25 miljoen huishoudens in 35 landen waaronder Bulgarije, Italië, Japan, Korea, Polen, Portugal, Rusland, Turkije en landen op de Balkan en in Latijns-Amerika.

Over Fox International Channels

Fox International Channels (FIC) is een onderdeel van Fox Entertainment en is opgericht in 1993. Het is een multimediadochtermaatschappij van News Corporation, die in heel Europa, Latijns-Amerika, Azië en Afrika tv-zenders, digitale diensten, online advertentieverkopen en ondersteuning van nieuwe media verspreidt en ontwikkelt. FIC ontwikkelt, produceert en verspreidt entertainment, wetenschapsprogramma's, sport- en filmmerken zoals Fox, Fox Life, Fox Crime, FX, Fox Sports, Speed Channel, Cult, Next, Fuel, National Geographic Channel, National Geographic Wild, Adventure One, Voyage, The History Channel, NG Music, Utilissima en Baby TV. FIC verspreidt ook tv-kanalen in HD en voor mobiele telefoons: Fox Life HD, Next HD, National Geographic Channel HD en Fox Mobile. Het bedrijf heeft meer dan 350 miljoen abonnees die 29 verschillende talen spreken.

www.foxlifetv.nl

----------

Noot voor redacties



Ingezonden persbericht