Ingezonden persbericht

Adfortel en Universal Media introduceren VoiceAds internationaal

Ruim 3,5 miljoen Nederlanders mobiel te bereiken voor adverteerders

Rotterdam, 7 september 2009 - Adfortel, ontwikkelaar van mobiele advertentie-oplossingen, introduceert dit jaar in samenwerking met media- en communicatiebureau Univeral Media (UM) zijn VoiceAds Engine in Europa en Zuid-Amerika. Om deze uitrol internationaal te ondersteunen zal Universal Media in alle landen advies- en onderzoekdiensten leveren naar de effecten van VoiceAds als reclamekanaal. Universal Media zal de dienst introduceren bij zijn klanten en werkt samen met Adfortel om de reclamediensten voor telecommunicatiebedrijven te optimaliseren.

Met de VoiceAds Engine stelt Adfortel adverteerders in staat om heel gericht consumenten te benaderen met relevante aanbiedingen. Door een samenwerking van Adfortel met Tjeepst, de eerste aanbieder van gratis telecomdiensten in Nederland, kunnen adverteerders later dit jaar VoiceAds direct inzetten als reclamekanaal naar Nederlandse consumenten.

VoiceAds werken als volgt: audioadvertenties vervangen de standaard beltoon, dus in plaats van 'tuut ... tuut ...', terwijl de telefoon overgaat, hoort de beller een advertentie. Zodra er wordt opgenomen begint het gesprek als gebruikelijk, waardoor de wachttijd optimaal wordt benut. Consumenten kunnen er voor kiezen deze dienst in te schakelen en daarmee op hun belkosten te besparen. Uit onderzoek van Blauw Research blijkt dat 30 procent van de mobiele bellers de provider toestemming geeft om VoiceAds af te spelen. Dit komt neer op een potentieel bereik van 3,66 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder(1).

Over Adfortel

Adfortel is onderdeel van de Payter Holding Group. Adfortel ontwikkelt en biedt mobiele advertentiediensten aan. Kijk voor meer informatie op www.adfortel.com.

Over Tjeepst

Tjeepst is de eerste Nederlandse aanbieder van gratis telecomdiensten. Kijk voor meer informatie op www.tjeepst.nl.

Over UM

UM is onderdeel van de Interpublic Group (IPG) en heeft in Nederland vestigingen in Amstelveen en Arnhem. UM is een Media & Communicatie Bureau met de best getalenteerde groep professionals die, gedreven door nieuwsgierigheid (CURIOSITY), het meest doelgericht en vooruitstrevend marketingcommunicatie vraagstukken oplost. UM is de winnaar van de AMMA/MWG Award "Mediabureau van het Jaar 2008".