Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, maandag 29 juni 2009

Trouw lanceert wekelijkse bijlage 'Ideale Banen'

Zaterdag 5 september 2009 start Trouw met een nieuwe arbeidsmarktbijlage onder het label Ideale Banen. Een uitneembaar katern dat iedere zaterdag de drijfveren van betrokken werknemers en de goede kanten van de bewuste werkgever belicht. In Ideale Banen is er bijzondere aandacht voor 'groene banen' en werkgevers met een maatschappelijk betrokken visie.

De Trouw kerndoelgroep Cultureel Creatieven onderscheidt zich sterk door een vernieuwende, meer inhoudelijke oriëntatie op de arbeidsmarkt. Voor deze groeiende doelgroep is het leveren van een maatschappelijk relevante bijdrage en de verwezenlijking van persoonlijke idealen minstens zo belangrijk als salaris en een auto van de zaak.

December 2008 startte Trouw al eigen onderwijsdomein om het selectief bereik in het onderwijs te vergroten. De introductie van Ideale Banen is de volgende fase om lezers en adverteerders nog beter te bedienen op de arbeidsmarkt. De Ideale Banen bijlage richt zich in het bijzonder op de sectoren onderwijs, zorg, overheid en non-profit maar ook op bedrijven in de profit sector die zich maatschappelijk betrokken willen profileren.

Trouw is het multimediale informatieplatform voor de HBO+ consumenten met idealen, de Cultureel Creatieven. De bewuste en betrokken burgers en creatieve consumenten die graag een bijdrage wil leveren aan een betere, gezonde, eerlijke en duurzame wereld. Deze groeiende en gewilde doelgroep herkent zich in de speerpunten van Trouw: onderwijs & opvoeding, natuur & milieu, levensbeschouwing, maatschappelijke betrokkenheid en zorg.

Trouw bereikt op zaterdag gemiddeld 370.000 lezers. Online is het bereik van Trouw.nl inmiddels gegroeid tot meer dan 1 miljoen bezoekers per maand (STIR mei 2009).

Noot voor de redactie (