Webshops verhogen conversie van betalingen met 31%
Onderzoek van TU Delft en Adyen
AMSTERDAM, 20090827 -- Adyen, de Europese leverancier van innovatieve betalingsdiensten heeft de afgelopen maanden samen met de TU Delft een applicatie ontwikkeld die het vergelijken van effectiviteit van verschillende betaalpagina's mogelijk maakt.
Een aantal Europese webshops heeft deze applicatie gebruikt, waarbij er bij elke aankoop in de deelnemende webshops willekeurig gekozen werd tussen twee betaalpagina's. Door steeds de conversie te meten tussen de twee betaalpagina's, bleek welke pagina het meeste resultaat leverde. De conversie, het percentage kijkers dat ook werkelijk een betaling doet en dus bijdraagt aan de totale omzet, was hierbij leidend.
De onderzoeksresultaten laten een aantal verrassende uitkomsten zien:
* Veel webshops realiseerden tijdens het onderzoek met minimale aanpassingen conversieverbeteringen (van kijkers naar kopers) van tussen de 6% en 10%.
* Vooral onder terugkerende kopers blijken webshops steeds veel geld te laten liggen. Het opslaan van creditcardgegevens waardoor er gemakkelijk met een klik betaald kan worden, blijkt bijvoorbeeld de verkopen met 31% te doen stijgen.
* Meer betaalmethoden levert niet altijd meer conversie op. Soms levert het weglaten van een of twee betaalmethoden op een betaalpagina juist meer betalende bezoekers op.
Meer informatie:
TU Delft
Op 4 september 2009 wordt er dieper op het onderzoek ingegaan:
"Project Coversion Ratio"
12.30 uur in de Snijderzaal, EWI building, Mekelweg 4 te Delft.
Adyen
Adyen gebruikt de nieuwste technologie om conversie te verhogen en administratieve kosten bij de winkelier te verlagen. Hierdoor is Adyen in staat geweest binnen 4 jaar één van de belangrijkste Europese leveranciers van betalingsdiensten te worden. Adyen bedient een grote groep klanten als Vodafone, GameDuell, WeekendjeWeg, Brunottishop en Free Record Shop.
Informatie: info@adyen.com of 020 - 240 1240
www.adyen.com