- PERSBERICHT -
NICKELODEON VERSTEVIGT POSITIE ALS MARKTLEIDER ONDER KINDEREN
Amsterdam, 4 september 2009
Het seizoen is goed begonnen voor Nickelodeon. Afgelopen woensdag was meteen de op een na beste dag van het jaar met een marktaandeel van 56,1% op Kids TV. Maar niet alleen woensdag scoorde Nickelodeon goed: Nickelodeon is marktleider op Kids TV over 2009 tot nu toe.
Van alle minuten die kinderen in de periode van januari t/m augustus naar Kids TV keken, werd 44,5% bij Nickelodeon besteed. Het verschil met de grootste concurrent is maar liefst 12,7%. Daarmee is het verschil tussen Nickelodeon en de concurrentie gegroeid ten opzichte van vorig jaar. In dezelfde periode vorig jaar was het verschil 10,7% met de concurrentie.
Best bekeken programma's en lanceringen in het najaar Het best bekeken programma op Nickelodeon is wederom Het Huis Anubis. De serie scoorde in augustus een gemiddelde kijkdichtheid van 3,9% in de doelgroep 6 tot 12 jaar en een marktaandeel van 30,3%. Naast Het Huis Anubis heeft ook het voetbalprogramma De Ballen goed gescoord met een gemiddelde kijkdichtheid van 3,5%.
Op de lauweren rusten is niets voor Nickelodeon, want in het komend najaar is er meer dan genoeg te beleven! Vanaf 28 september begint het nieuwe spannende seizoen van Het Huis Anubis. Daarnaast keert op zaterdag 12 september SuperNick terug en zullen er nieuwe afleveringen van Puppy Patrol verschijnen. Maar ook spiksplinternieuwe afleveringen van Ned's Survival Gids en SpongeBob Squarepants staan op het programma.
-EINDE BERICHT-
Bron cijfers: SKO. Tijdvak: 06-20u, tenzij anders vermeld. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijkgedrag op de dag van uitzending