Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
4 september 2009
Boost en QYN gaan samen innoveren in narrowcasting
Boost en QYN bundelen hun krachten op het gebied van narrowcasting. De mediaexploitant en de KPN-dochter gaan een partnerschap aan op het gebied van innovatie en acquisitie. Voor innovatie komt er een gezamenlijk ontwikkelbudget. Zo willen de partijen zich in de narrowcasting-markt, die volop in ontwikkeling is, verder professionaliseren.
Beide partijen zijn al actief op het gebied van narrowcasting en werkten al eerder samen, onder meer voor het in-store mediaplatform van elektronicawinkelketen It's. Boost levert daarbij het concept en de interactieve module en exploiteert het platform. QYN is verantwoordelijk voor de hardware en het content management system.
'Boost en QYN zijn allebei innovatieve spelers in de narrowcasting-markt, en ik verwacht dan ook veel van deze samenwerking', zegt Otto Uijttewaal, directeur van Boost. 'Narrowcasting wordt een standaard onderdeel van de bedrijfsvoering voor retailers, en de markt is klaar voor een tweede fase. Met QYN hebben we daarvoor de juiste partner gevonden.'
'Gezien eerdere successen is deze samenwerking een bevestiging van een succesvolle inzet van narrowcasting als marketing en formule middel', aldus Arjan Groenewegen, directeur van QYN, narrowcasting van KPN. 'Mét de dienstverlening van Boost ontstaat een compleet pakket waarmee we voor de volgende fase van narrowcasting in de retail klaar staan.'
Het partnerschap gaat van start in september. Beide partijen blijven ook solo actief in de markt.
Noot voor de redactie,