Priority
GGZ Friesland kiest voor VoIP-telefonie van Priority

Mobiel werken vanuit 56 locaties
De zorginstelling Geestelijke Gezondheidszorg Friesland (GGZ Friesland) in Leeuwarden gebruikt voortaan voor haar spraakverkeer het netwerk en de dienstverlening van Priority. GGZ Friesland koos voor Voice over IP (VoIP) van Priority, een flexibele infrastructuur die past bij een instelling van dit formaat.

Gert Kuilder, manager Informatiemanagement & Automatisering van GGZ Friesland licht de keuze voor Priority en voor VoIP toe: `Met VoIP zijn onze medewerkers veel mobieler in hun werk dan met gewone vaste telefonie. Op termijn zullen we dan ook voor al ons spraakverkeer overgaan op VoIP. Onze mensen kunnen straks op elk van onze 56 locaties inloggen, en toch zijn ze dan op hun eigen vaste nummer bereikbaar. Ze hoeven dus geen mobieltje meer bij zich te hebben. Bovendien werken wij straks met Microsoft Unified Communication, dat het telefoonverkeer koppelt aan Outlook. Of iemand aanspreekbaar of bezet is kun je dan in Outlook zien.'

Op aanraden van JWS Liditel

De bemiddeling van het Heerenveense JWS Liditel, een technische dienstverlener op het gebied van communicatietechniek, is voor de overeenkomst essentieel geweest. Gert Kuilder: `We werken al jaren met JWS Liditel samen. Elvira van der Werf van JWS Liditel wees ons erop dat Priority in de zorg een sterke reputatie heeft in telefonie. Zij adviseerde dat onze nieuw aangeschafte Avaya telefooncentrales optimaal met de technologie van Priority zouden werken.'

Details van de overeenkomst

Priority levert aan de Friese zorginstelling tweemaal 10MB/s SIP trunk voor het VoIP-deel van de oplossing. Daarnaast behelst de levering meerdere ISDN30-aansluitingenen ISDN8-aansluitingen. Tot slot wordt voor een aantal kleinere locaties een oplossing op basis van Carrier Pre-Select (CPS) uitgerold, zodat ook die locaties van de gunstige tarievenstructuur van Priority kunnen genieten. In eerste instantie gaat het om een overeenkomst voor 36 maanden. Bij beide partijen bestaat de intentie om de samenwerking daarna voort te zetten.

Key account manager Erik Beenen, van de zijde van Priority betrokken voor de overeenkomst: `We kennen deze technologie, en vooral de aansluiting ervan op het openbare telefoonnet, langer dan andere aanbieders. Dat geeft een aanzienlijke meerwaarde'