Priority
GGZ Friesland kiest voor VoIP-telefonie van Priority
Mobiel werken vanuit 56 locaties
De zorginstelling Geestelijke Gezondheidszorg Friesland (GGZ
Friesland) in Leeuwarden gebruikt voortaan voor haar spraakverkeer het
netwerk en de dienstverlening van Priority. GGZ Friesland koos voor
Voice over IP (VoIP) van Priority, een flexibele infrastructuur die
past bij een instelling van dit formaat.
Gert Kuilder, manager Informatiemanagement & Automatisering van GGZ
Friesland licht de keuze voor Priority en voor VoIP toe: `Met VoIP
zijn onze medewerkers veel mobieler in hun werk dan met gewone vaste
telefonie. Op termijn zullen we dan ook voor al ons spraakverkeer
overgaan op VoIP. Onze mensen kunnen straks op elk van onze 56
locaties inloggen, en toch zijn ze dan op hun eigen vaste nummer
bereikbaar. Ze hoeven dus geen mobieltje meer bij zich te hebben.
Bovendien werken wij straks met Microsoft Unified Communication, dat
het telefoonverkeer koppelt aan Outlook. Of iemand aanspreekbaar of
bezet is kun je dan in Outlook zien.'
Op aanraden van JWS Liditel
De bemiddeling van het Heerenveense JWS Liditel, een technische
dienstverlener op het gebied van communicatietechniek, is voor de
overeenkomst essentieel geweest. Gert Kuilder: `We werken al jaren met
JWS Liditel samen. Elvira van der Werf van JWS Liditel wees ons erop
dat Priority in de zorg een sterke reputatie heeft in telefonie. Zij
adviseerde dat onze nieuw aangeschafte Avaya telefooncentrales
optimaal met de technologie van Priority zouden werken.'
Details van de overeenkomst
Priority levert aan de Friese zorginstelling tweemaal 10MB/s SIP trunk
voor het VoIP-deel van de oplossing. Daarnaast behelst de levering
meerdere ISDN30-aansluitingenen ISDN8-aansluitingen. Tot slot wordt
voor een aantal kleinere locaties een oplossing op basis van Carrier
Pre-Select (CPS) uitgerold, zodat ook die locaties van de gunstige
tarievenstructuur van Priority kunnen genieten. In eerste instantie
gaat het om een overeenkomst voor 36 maanden. Bij beide partijen
bestaat de intentie om de samenwerking daarna voort te zetten.
Key account manager Erik Beenen, van de zijde van Priority betrokken
voor de overeenkomst: `We kennen deze technologie, en vooral de
aansluiting ervan op het openbare telefoonnet, langer dan andere
aanbieders. Dat geeft een aanzienlijke meerwaarde'