- PERSBERICHT -
Vrijdag High Heels Day
Nederlandse vrouw voelt zich sexy en zelfverzekerd op hoge hakken
Hoofddorp, 2 september 2009 - 35% van de Nederlandse vrouwen voelt zich sexy op hoge hakken. 22,3% voelt zich er zelfverzekerder door en meer dan een kwart vindt dat haar figuur beter uitkomt. Dat blijkt uit een enquête van
De Nederlandse vrouw blijkt een vervent hoge hakken draagster: 96% van de ondervraagden zegt ze te dragen. En 44% van hen zegt zelfs nooit zonder high heels de deur uit te gaan. Ook in het oordeel over andere dames is de Nederlandse vrouw stellig: ruim 83% vindt een vrouw op hoge hakken mooier. De kleine 4% van vrouwen die nooit op hoge hakken loopt geeft pijnlijke voeten en 'er niet op kunnen lopen' op als voornaamste reden.
Stiletto's
De hoge hakken liefhebber draagt het liefst pumps (33,2%), hierna volgen laarzen met een hoge hak (24%), open schoentjes (17,6%) en enkellaarsjes (15,4%). Het minst populair zijn stiletto's (9,8%).
Recessionista's
Vrouwen spenderen niet veel aan hoge hakken. Meer dan de helft (52,6%) betaalt tussen de 50 en 100 euro voor één paar.
Miskopen
Opvallend is het hoge percentage van vrouwen dat zegt wel eens hoge hakken te kopen die niet passen: maar liefst 41,8%. Toch weerhoudt het vrouwen er niet van om ze te dragen: 71,2% loopt wel eens op hoge hakken die niet lekker zitten. Gemiddeld laten vrouwen 2 tot 5 paar hakken ongedragen in de kast staan.
Pijnlijke voeten
Om pijnlijke voeten tegen te gaan stopt 20% gelkussentjes in haar schoenen. 30% van de vrouwen stopt tijdens een dagje hoge hakken dragen zelfs een extra paar platte schoenen in haar tas.
High Heels Day: 4 september
Vrijdag 4 september is het High Heels Day. Deze nationale modedag is in het leven geroepen in samenwerking met magazine Grazia en schoenenketen Cafe Moda. Alle hoge hakken dragers van Nederland worden opgeroepen om hun mooiste paar uit de kast te trekken. High Heels Day is een ode aan de hoge hak en de zelfverzekerde, modebewuste vrouw die ze draagt. Dont forget: 4 september, High Heels Day!
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen Sanoma Magazines Netherlands een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers:
Sanoma Uitgevers maakt deel uit van
Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter:
Sanoma Uitgevers
Noot voor redacties
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (