Wereld Natuur Fonds Nederland

Persbericht | 4 september 2009

Opbrengst spaaractie supermarkten voor natuurbescherming Suske en Wiske-album voor Wereld Natuur Fonds

ZEIST - Een niet eerder in Nederland uitgebracht Suske en Wiske-album is vanaf vandaag verkrijgbaar in een speciale sticker-uitvoering. Zeven supermarktketens* brengen het album 'De venijnige vanger' op de markt in het kader van een actie voor het Wereld Natuur Fonds (WNF).

Met de uitgave van het album, hopen de supermarkten minstens 100.000 euro bijeen te brengen voor natuurbeschermingsprojecten van het WNF. Ook bieden ze klanten de mogelijkheid om donateur van de grootste Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie. Wie via de supermarkt-actie donateur wordt, maakt kans op een prijs.

Klanten van de supermarkten kunnen het Suske en Wiske-verhaal compleet maken door stickers te sparen; bij elke 10 euro aan boodschappen, ontvangen ze een zakje met vrier stickers. Verder zijn er speciale actieproducten waarbij stickers worden weggegeven.

Het Suske en Wiske-album is gedrukt op FSC-papier, net als de stickers. Ook de zakjes voor de stickers zijn van verantwoord papier. In totaal kunnen klanten 256 stickers sparen. Het verhaal van Suske en Wiske bestaat uit 221 plaatjes. De overige stickers zijn dierenplaatjes, bedoeld voor de speciale dierenpagina's achterin het album, waarop dieren worden vergeleken met de hoofdpersonen uit het album.

'De venijnige vanger' is van 4 tot en met 8 september gratis bij minimaal 20 euro aan boodschappen en is daarna te koop voor één euro. De spaaractie loopt door tot en met zondag 1 november 2009.

////////////////////

Deelnemende supermarktketens: Boni, Deen, SuperCoop, Sanders Supermarkten, Poiesz, MCD, Jan Linders.