Ingezonden persbericht


Persbericht

McDonald's Europa kiest voor NAVTEQ®-kaart als nieuw reclamemedium
Deelname aan NAVTEQ Direct Access(TM) toont McDonald's keuze voor nieuwe, moderne stijl

IFA, Berlijn, 3 september 2009 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen heeft een overeenstemming met McDonald's Europa om alle McDonald's restaurants op te laten nemen in de NAVTEQ-kaart. Met het unieke programma NAVTEQ Direct Access toont McDonald's zijn vestigingen aan iedereen die onderweg is.

In overeenstemming met de nieuwe, moderne stijl van het bedrijf leverde McDonald's aan NAVTEQ de locatiegegevens van meer dan 5.500 restaurants in 16 Europese landen (279 in Nederland en België). Iedere locatievermelding geeft ook aan of het restaurant een drive-in-loket heeft.

NAVTEQ Direct Access laat bedrijven zoals McDonald's efficiënt met hun klanten communiceren door bedrijfslocatiegegevens op te laten nemen in de NAVTEQ-kaart. Dit kan zelfs voor nieuwe en recent geopende vestigingen. Het programma verzamelt ook beeldmerken van bedrijven. Deze kunnen vervolgens door NAVTEQ-klanten gebruikt worden in hun navigatieapparaten, -applicatie of -portals.

"Aangezien NAVTEQ iedere drie maanden geactualiseerde kaarten uitgeeft, kunnen we regelmatig de veranderingen in onze snel ontwikkelende sector doorvoeren," zegt Eric Bourgeois, ERDDS (European Restaurant Development and Design Studio), senior director bij McDonald's Europa. "Onze klanten weten dat ze op ons productenaanbod kunnen vertrouwen naar welke vestiging ze ook gaan. We willen ervoor zorgen dat ze ons gemakkelijk kunnen vinden. Het eerste Europese McDonald's restaurant werd in 1971 in Nederland geopend. Momenteel bedienen we 12 miljoen klanten per dag in Europa. Dat is onze tweede bedrijfsregio qua omvang. De grootste individuele markten zijn Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk."

De overgrote meerderheid (meer dan 80%) van de mensen die een navigatiesysteem gebruiken, wil liever beeldmerken zien dan generieke iconen. Dit recente onderzoek toonde ook aan dat 62% van de mensen die bijvoorbeeld winkels en restaurants opzoeken in hun navigatiesysteem, ook daadwerkelijk naar de opgezochte bedrijven toe rijdt. NAVTEQ Direct Access helpt bedrijven nauwkeurige informatie over hun vestigingen aan consumenten te leveren door een single point of contact te bieden waar de bedrijven hun informatie kunnen actualiseren.

"Met gemiddeld 100 miljoen gebruikers van NAVTEQ-gegevens per dag, biedt Direct Access bedrijven directe links naar trouwe en potentiële klanten die op het punt staan om een aankoop te doen," vult Andrew Little, directeur NAVTEQ media solutions aan. "Ons publiek verdubbelt ieder jaar en meer dan 200 merken wereldwijd profiteren op dit moment van NAVTEQ Direct Access. Denk daarbij aan banken, cafés, benzinestations, supermarkten, hotels, apotheken en andere detailhandelbedrijven."




Ingezonden persbericht