Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Meer lol, minder gedoe voor amateurvoetbalteams met nieuwe internettool van Amstel en KNVB

PIERRE VAN HOOIJDONK GEEFT AFTRAP VOOR 'TEAMLINK'

Amsterdam, 3 september 2009 - Oud-profvoetballer Pierre van Hooijdonk en zijn huidige voetbalteam - het vierde elftal van V.V. Steenbergen - hebben aan het begin van het nieuwe amateurvoetbalseizoen de aftrap gegeven voor TEAMLINK: een nieuwe online tool van bierbrouwer Amstel en de KNVB speciaal voor amateurteams. In TEAMLINK staat, gepersonaliseerd voor ieder senioren amateurteam, alles op één plek. Zo staan automatisch de officiële KNVB-stand, -uitslagen en -speelschema's erin, kan men in een automatische planner eenvoudig aangeven of men wel of niet aanwezig zal zijn bij de volgende wedstrijd, wie er rijdt en worden zelfs de wasbeurten van de tenues automatisch ingepland. Daarnaast kunnen teams en supporters foto's delen, berichten sturen en nog veel meer. Met dit initiatief slaan Amstel en de KNVB de handen ineen door met een interactieve service het leven van de amateurvoetbalteams eenvoudiger én leuker te maken.

Elftallen kunnen hun TEAMLINK aanmaken op www.TEAMLINK.nl en deze bijvoorbeeld ook als widget op hun Hyves of op de website van hun eigen team plaatsen. "Amstel is al jaren verbonden met voetbal, maar we willen méér zijn dan een sponsor.", licht Chris Lakens, marketing manager van initiatiefnemer Amstel toe. "Na de Champions League en vervolgens de Eredivisie, schuift Amstel met het huidige hoofdsponsorship van de KNVB Beker steeds dichter naar het dagelijkse leven van de consument. Daarin speelt amateurvoetbal een prominente rol. Met TEAMLINK gaan wij een relevante, gratis service bieden aan een groot deel van onze doelgroep: alle senioren teams van Nederland. Wij gaan voor hen al het geregel rondom het voetbal uit handen nemen, waardoor er meer tijd is voor lol met de mannen onder elkaar. Uiteindelijk past dat immers bij de kern van Amstel."

Functionaliteiten uit het leven gegrepen

Iedere amateurvoetballer kent de irritaties: te weinig mensen in het veld, een overvloed aan e-mails en ongewassen tenues. Jean-Paul Decossaux, Commercieel Directeur van de KNVB: "TEAMLINK biedt handige planners zodat de voetballer in één oogopslag kan zien waar hij aan toe is. De KNVB verzorgt de KNVB-uitslagen, standen en wedstrijdschema's voor de senioren die in hun eigen TEAMLINK worden gepubliceerd. Zo kunnen deze voetballers zich puur concentreren op hun passie: voetbal!" Deze officiële KNVB-standen worden in een grafiek getoond. Daarnaast wordt er een uitgebreide voorbeschouwing evenals een nabeschouwing van iedere te spelen en gespeelde wedstrijd weergegeven. Zaken die voorheen alleen voor het profvoetbal waren weggelegd.

Amateurs voelen zich nu als prof's

Amateurvoetballers hebben veel meer te regelen dan hun collega's in het profvoetbal. Pierre van Hooijdonk - die zich vandaag met zijn medespelers als eerste heeft geregistreerd op TEAMLINK - weet er alles van. Na een succesvolle carrière als proefvoetballer staat hij nu wekelijks op het veld met zijn teamgenoten van het 4e elftal van V.V. Steenbergen. "Als amateurvoetballer loop je tegen allerlei organisatorische dingen aan waarvan je als profvoetballer geen last hebt. Je moet alles zélf regelen en dat gaat niet altijd soepel", grapt Pierre. "Ik ben blij dat de TEAMLINK dit allemaal weer lekker voor mij uit handen gaat nemen." Deze boodschap dragen Van Hooijdonk en zijn medespelers vanaf 12 september uit in de nieuwe TV-commercial van Amstel voor TEAMLINK.


---




Ingezonden persbericht