Evangelische Omroep

NIEUWE HUISSTIJL VOOR JONGERENAFDELING EO

De afdeling jongeren van de Evangelische Omroep (EO) heeft een nieuwe huisstijl. In 2008 besloot de EO al haar programma's, uitgaven en activiteiten rondom jongeren samen te brengen binnen één jongerenafdeling. Bureau Lava (Amsterdam) kreeg de opdracht een huisstijl te ontwikkelen die jongeren aanspreekt en tegelijkertijd herkenbaar EO blijft. Het resultaat is een jonge, frisse vormgevingslijn die zowel intern als extern enthousiast wordt ontvangen. Zie bijlage voor de vormgeving.

EO-Jongeren
De afdeling EO-Jongeren wil jongeren uitdagen en prikkelen om na te denken over hun leven en geloof. Hierbij maakt de afdeling gebruik van: tv, radio, internet, print, activiteiten en nieuwe media. De nieuwe huisstijl is dynamisch en flexibel, volledig passend bij onze jongerendoelgroep.

Kenmerken huisstijl
De ovaal uit het EO-logo is het uitgangspunt voor het jongerenlogo. Het basislogo wordt gevormd door deze ovaal met de letters E en O. Het unieke aan het logo is dat de ovaal uit te breiden is met verschillende figuren, zodat er een pallet aan logo's ontstaat die passen bij de verschillende uitingen van de afdeling. Onderdeel van de huisstijl is het gebruik van holografisch folie. Afhankelijk van de lichtval zijn alle kleuren van de regenboog zichtbaar. Uit die verscheidenheid van kleuren kunnen verschillende kleurencombinaties en kleurverlopen worden gemaakt.


---
Noot voor redactie,

Evangelische Omroep