Ingezonden persbericht


Utrecht, 18 augustus 2009

Weg met het glazen plafond!

Ondernemend naar de top
Vrouwelijke ondernemers over hun dromen, drijfveren en dilemma's

Ondernemend naar de top
Christel Witteveen
Paperback, 176 pagina's
ISBN 978 90 215 4546 2
Prijs: ¤ 16,95

Verschijningsdatum:
03 september 2009

Van de vele Nederlandse vrouwen die een eigen bedrijf beginnen, weten er steeds meer hun zaak uit te bouwen tot een miljoenenbedrijf. Wat zijn dat voor vrouwen, die door het beruchte glazen plafond weten te breken? Waar halen ze hun inspiratie vandaan? Journaliste Christel Witteveen sprak met vijftien vrouwen die elk een miljoenenomzet realiseren en tekende hun verhalen op in Ondernemend naar de top.

Bekende en minder bekende vrouwelijke ondernemers vertellen in Ondernemend naar de top vol passie over het leiden van een eigen bedrijf en de ups en downs die ze daarbij beleven. In vijftien persoonlijke portretten krijgt de lezer een beeld van het lef, de inspiratie en de hartstocht waarmee de vrouwen hun producten en diensten aan de man brengen. Vrouwelijke ondernemers blijken bovendien helemaal geen glazen plafond te kennen.

Wat moet je wel en wat vooral niet doen om de top te bereiken? Werken vrouwelijke eigenschappen in je voordeel of juist niet? Welke beloning staat er tegenover de risico's die je neemt? De vrouwen in Ondernemend naar de top geven een kijkje in de harde zakenwereld en vertellen openhartig over hun drijfveren en dilemma's.

Ondernemend naar de top wil vrouwen inspireren tot het ondernemerschap en laten zien hoe een kleine onderneming groot kan worden. Een absolute must voor iedere vrouw die van een eigen bedrijf droomt!

De pers over Ondernemend naar de top:

'Nu kunnen we eindelijk de discussie sluiten of vrouwen wel of niet goede ondernemers zijn. Ze zijn gewoon de beste.' Marleen Janssen Groesbeek - Het Financieele Dagblad

'De vrouwelijke ondernemers in dit boek zijn terecht trots op hun succes. Maar tegelijk zijn ze opmerkelijk openhartig over hun twijfels, hun fouten en teleurstellingen. Vrouwelijke ondernemers blijken - gelukkig - dezelfde fouten te maken als mannelijke. Toch is er een belangrijk verschil: ze zijn er veel eerlijker over.' Arne van der Wal - FEM

De auteur:
Christel Witteveen (1968) voltooide de studie bedrijfskunde op Universiteit Nyenrode en studeerde daarna als econoom af aan de Universiteit van Amsterdam. Ze startte haar carrière in het bedrijfsleven als assistent controller bij Stork; later werkte ze als financieel adviseur bij ING Bank. In 2000 ontdekte ze haar schrijftalent en ging ze aan de slag bij het tijdschrift Quote Finance. In 2002 vestigde ze zich als freelancejournalist in Utrecht. Ze schrijft onder andere voor Het Financieele Dagblad en de SER.

Noot voor de redactie (