Getronics België kiest voor oplossingen NetIQ voor remote monitoring
ALPHEN AAN DEN RIJN, 20090903 -- NetIQ, onderdeel van Attachmate, implementeerde bij Getronics in België het servicemanagementsysteem AppManager voor het op afstand monitoren van systemen en applicaties bij haar klanten. Met deze oplossing kan Getronics proactief reageren op veranderingen binnen de systemen en kan het bedrijf haar klanten op afstand nog beter bedienen. Getronics zet AppManager in voor het hosten van websites, systemen en applicaties en performance monitoring van Unix en Microsoft servers. Momenteel heeft Getronics twintig klanten, verdeeld over vijf Europese landen, in de NetIQ AppManager omgeving opgenomen.
AppManager bleek de meest flexibele oplossing te zijn, omdat deze eenvoudig is uit te rollen over verschillende locaties. De platformonafhankelijkheid, die ook de integratie met Unix mogelijk maakt, en de firewall vriendelijke communicatie waren voor Getronics doorslaggevend om voor de producten van NetIQ te kiezen. Bovendien kan Getronics eenvoudig scripts schrijven en aanpassen in AppManager en door de uitgebreide moduleerbaarheid van AppManager kan bij klanten met een grote omgeving eenvoudig op afstand worden gemonitord. AppManager bleek uit de tests de laagste TCO te hebben.
Getronics gebruikt ook NetIQ Directory & Resource Administrator. Directory & Resource Administrator laat toe dat meerdere Active Directory-omgevingen vanuit één interface beheerd worden. Hierdoor kan supportpersoneel de omgevingen van meerdere klanten beheren op een efficiënte manier en tegelijkertijd beveiligings- en andere risico's beperken. Met deze oplossing kunnen zij second level support bij first level support neerleggen, waardoor kosten worden bespaard op het remote beheer bij klanten, zonder in te boeten aan risicobeperking.
Dirk De Bel, Teamleider toolset team bij Getronics: "Niet alleen kostte het manueel monitoren van onze remote klanten veel tijd, ook konden we moeilijk proactief inspelen op incidenten. Met AppManager kunnen we nu proactief servers en systemen monitoren en ingrijpen voordat er een issue ontstaat. Omdat NetIQ AppManager platformonafhankelijk is, kunnen wij nu ook klanten bedienen die werken op andere platformen dan Microsoft. De oplossing is gebruiksvriendelijk en veel scripts zijn out-of-the-box beschikbaar. De samenwerking met NetIQ is optimaal. We krijgen snel antwoord op onze, soms moeilijke, vragen en dat zie ik niet vaak bij andere vendors."
----------------------
Over Getronics
Met een wereldwijde omzet van 2,2 miljard euro en circa 14.100 medewerkers (FTE) is Getronics één van de belangrijkste leveranciers van ICT-diensten en -oplossingen wereldwijd en de grootste ICT-dienstverlener in de Benelux. Als expert op het vlak van werkplekdienstverlening, connectiviteit, datacenters en ICT Consulting ondersteunt Getronics medewerkers van grote ondernemingen om hun prestaties en productiviteit te verhogen door hen altijd en overal toegang te geven tot informatie. Hiertoe beschikt Getronics over een totaalaanbod van geïntegreerde ICT-diensten voor de ondernemingsmarkt en werkt het bedrijf volgens een globaal dienstverleningsmodel dat klanten wereldwijd een consistente kwaliteit verzekert. Sinds 23 oktober 2007 maakt Getronics deel uit van KPN, de grootste leverancier van telecommunicatiediensten in Nederland.
Over NetIQ
NetIQ, onderdeel van Attachmate, is wereldwijd marktleider op het gebied van systeem en security management. Met meer dan 12.000 klanten in ruim zestig landen, halen de NetIQ-oplossingen het maximale uit technologie-investeringen. De oplossingen verbeteren het IT-proces die resulteren in meetbare kostenbesparingen. Meer informatie over de bekroonde NetIQ-producten voor IT Process Automation, Systeem Management, Security Management, Configuration Audit en Control, Enterprise Management en Unified Communications Management, is te vinden op www.netiq.com.
Ingezonden persbericht