Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Ernst Kruize nieuwe directeur Klanten Contact Academie (KCA)
Donderdag 03 september 2009
Almere - Met ingang van 1 oktober aanstaande is Ernst Kruize (40)
benoemd tot directeur van de KCA. Hij volgt Mathilde Kuiper op die
naar ROC Nijmegen is vertrokken. Kruize heeft ruim 13 jaar ervaring in
de contact center wereld en is afkomstig van Call'm, waar hij managing
consultant was.
Dit maakt het bestuur van de KCA vandaag bekend. Ernst Kruize is geen
onbekende in de klantcontact branche. Zo was hij in het verleden
werkzaam voor SPARQ en marketing brancheorganisatie DMSA. Tevens was
hij vanaf de oprichting betrokken bij de Vereniging Contactcenters
Nederland (VCN) en was hij de afgelopen drie jaar actief bij Call'm
Services BV. Ernst Kruize volgt Mathilde Kuiper op die inmiddels is
aangesteld als manager verkoop bij ROC Nijmegen.
Kruize over zijn nieuwe uitdaging: "De inbedding van klanten contact
opleidingen in het reguliere onderwijs is een essentiële stap in de
professionalisering van dit vakgebied. We moeten af van de status van
`baantje dat je er bij doet' of `management functie waar je toevallig
inrolt'. Net als marketing en verkoop is klanten contact een vakgebied
waar je voor leert. KCA heeft de ambitie om de klanten contact
professie op een hoger niveau te brengen. Dat doen we samen met
contact center werkgevers, het reguliere onderwijs en de commerciële
opleiders. We moeten er samen de schouders onder zetten!"
Kruize over zijn nieuwe baan: "Medewerker klantcontact of manager is
een volwaardig beroep. Je moet er het talent voor hebben, maar er is
ook veel dat je kunt leren. De KCA staat voor inbedding van
klantcontact opleidingen in het regulier onderwijs. We geven
klantcontact functies daarmee de ondergrond die ze verdienen.