Gemeente Harderwijk
Reclamebeleid geëvalueerd
03/09/2009
Het reclamebeleid van de gemeente Harderwijk is geëvalueerd.
Evalueren betekent: beoordelen of de nieuwe regels ook echt werken om
het doel, verbetering van het straatbeeld, te bereiken. In deze
evaluatie is ook de mening van u als inwoner van Harderwijk
meegenomen. In december 2008 is een enquête gehouden via de website
en de gemeentepagina. Hieruit bleek dat veel waardering is voor recent
aangepaste gevelreclames als Hema, Mexx en Pieces/Only. Maar of het
nieuwe reclamebeleid ook daadwerkelijk slaagt, hangt sterk af van de
handhaving door de gemeente. Hier ligt voor de gemeente nog een schone
taak.
De evaluatie van het reclamebeleid wordt aangeboden aan de
gemeenteraad. Vóórdat deze evaluatie aan de raad wordt aangeboden,
krijgt iedereen, ondernemers en inwoners, nog de mogelijkheid om
hierop te reageren (zie officiële publicatie âEvaluatie
reclamebeleidâ). Informatie: afd. Bouwzaken, tel. 411 352.
____________________