Gemeente Harderwijk


Reclamebeleid geëvalueerd

03/09/2009

Het reclamebeleid van de gemeente Harderwijk is geëvalueerd. Evalueren betekent: beoordelen of de nieuwe regels ook echt werken om het doel, verbetering van het straatbeeld, te bereiken. In deze evaluatie is ook de mening van u als inwoner van Harderwijk meegenomen. In december 2008 is een enquête gehouden via de website en de gemeentepagina. Hieruit bleek dat veel waardering is voor recent aangepaste gevelreclames als Hema, Mexx en Pieces/Only. Maar of het nieuwe reclamebeleid ook daadwerkelijk slaagt, hangt sterk af van de handhaving door de gemeente. Hier ligt voor de gemeente nog een schone taak.

De evaluatie van het reclamebeleid wordt aangeboden aan de gemeenteraad. Vóórdat deze evaluatie aan de raad wordt aangeboden, krijgt iedereen, ondernemers en inwoners, nog de mogelijkheid om hierop te reageren (zie officiële publicatie âEvaluatie reclamebeleidâ). Informatie: afd. Bouwzaken, tel. 411 352.


____________________