Nieuw afdelingshoofd Marketing & Communicatie UNICEF Nederland 03 september 2009, Den Haag - Deze week start Olivier Smit, 34 jaar, als afdelingshoofd Marketing & Communicatie bij UNICEF Nederland. Als afdelingshoofd levert hij een bijdrage aan het strategisch beleid van de organisatie en is tevens lid van het managementteam. Binnen de functie is Smit verantwoordelijk voor het realiseren van de op marketing, fondsenwerving, sales en communicatie gerichte doelstellingen van UNICEF Nederland.

Smit heeft, zowel in binnen- als buitenland, ruime ervaring opgedaan in verschillende functies bij ABN AMRO. Na een management traineeship werkte hij in Nederland eerst als direct channel marketing manager en daarna als corporate sponsorship manager op het hoofdkantoor van de bank. In het buitenland zette Smit zijn carrière voort als vice-president Brand & Marketing Communications bij LaSalle Bank in Chicago. Voordat hij in dienst trad bij UNICEF werkte hij - eveneens in Chicago - als head of sponsoring (a.i.) bij de Royal Bank of Scotland.

Smit: "Ik vind het een voorrecht om mijn professionele carrière bij UNICEF te kunnen voortzetten. Professionaliteit, zakelijke interesses en maatschappelijke relevantie komen hier samen. Dat is voor mij een perfecte match, waar ik mijn vaardigheden en netwerk - met plezier en overtuiging - voor wil inzetten."

UNICEF, de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, heeft hulpprogramma's in circa 155 landen en komt wereldwijd op voor de rechten van kinderen. Met als motto 'Unite for Children' geeft UNICEF Nederland voorlichting over dit werk en werft de organisatie fondsen voor de hulpprogramma's. Ook lobbyt UNICEF Nederland voor de naleving van het Verdrag voor de Rechten van het Kind in Nederland. De organisatie heeft 89 medewerkers.


* * *