Nieuw afdelingshoofd Marketing & Communicatie UNICEF Nederland
03 september 2009, Den Haag - Deze week start Olivier Smit, 34 jaar,
als afdelingshoofd Marketing & Communicatie bij UNICEF Nederland. Als
afdelingshoofd levert hij een bijdrage aan het strategisch beleid van
de organisatie en is tevens lid van het managementteam. Binnen de
functie is Smit verantwoordelijk voor het realiseren van de op
marketing, fondsenwerving, sales en communicatie gerichte
doelstellingen van UNICEF Nederland.
Smit heeft, zowel in binnen- als buitenland, ruime ervaring opgedaan
in verschillende functies bij ABN AMRO. Na een management traineeship
werkte hij in Nederland eerst als direct channel marketing manager en
daarna als corporate sponsorship manager op het hoofdkantoor van de
bank. In het buitenland zette Smit zijn carrière voort als
vice-president Brand & Marketing Communications bij LaSalle Bank in
Chicago. Voordat hij in dienst trad bij UNICEF werkte hij - eveneens
in Chicago - als head of sponsoring (a.i.) bij de Royal Bank of
Scotland.
Smit: "Ik vind het een voorrecht om mijn professionele carrière bij
UNICEF te kunnen voortzetten. Professionaliteit, zakelijke interesses
en maatschappelijke relevantie komen hier samen. Dat is voor mij een
perfecte match, waar ik mijn vaardigheden en netwerk - met plezier en
overtuiging - voor wil inzetten."
UNICEF, de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, heeft
hulpprogramma's in circa 155 landen en komt wereldwijd op voor de
rechten van kinderen. Met als motto 'Unite for Children' geeft UNICEF
Nederland voorlichting over dit werk en werft de organisatie fondsen
voor de hulpprogramma's. Ook lobbyt UNICEF Nederland voor de naleving
van het Verdrag voor de Rechten van het Kind in Nederland. De
organisatie heeft 89 medewerkers.
* * *