Nieuwe design studio: huisstijl
ARNHEM, 20090902 -- Arnhem heeft een nieuw (soort) design studio: huisstijl. huisstijl brengt een internationale trend `full concept design' naar Arnhem. Door grafisch, ruimtelijk, interieur en interactief design als één geïntegreerd concept te ontwikkelen, ontstaat een totaal eigen `huisstijl architectuur'. huisstijl richt zich op alle organisaties van klein tot groot die toe zijn aan: iets anders, iets nieuws, iets meer kwaliteit, iets meer beleving; of anders gezegd niet standaard.
huisstijl: "In grotere steden in de wereld zien we dat het straatbeeld meer en meer wordt bepaald door nieuwe `concepten'; bedrijven, winkels, restaurants, bars, clubs, hotels die hun concept/visie/merk in alle facetten hebben doorgetrokken. Van naam, logo, communicatie, inrichting, kleding tot sfeer en service. Alles in een ruimte of belevingswereld maakt onderdeel uit van het totaalconcept."
Nieuwe trend in Nederland
huisstijl: "Inmiddels is de trend ook zichtbaar in Nederland. Conceptueel design in winkelformules, bank shops, hotels, lounge clubs, restaurants en bars raakt al aardig ingeburgerd. Maar ook bij overheden, gezondheidsinstellingen, recreatiebedrijven, musea, bibliotheken en kantoren zien we steeds meer animo. Volgens huisstijl is het nu de juiste tijd om in en rond Arnhem wat meer stappen in die richting te zetten."
Totaalconcept past in Arnhem
huisstijl: "In het Oosten van het land en zeker in Arnhem zijn heel veel creatieve mensen zoals grafisch ontwerpers/vormgevers, internet/interactief designers, interieur/3D architecten/ designers. Maar er is geen `new school' studio dat al deze disciplines combineert en integreert, en een totaalconcept in deze vorm aanbiedt. Eigenlijk is dat een manco, want Arnhem is een toonaangevende creatieve stad van Nederland dat stevig aan de weg timmert. Het past dus ook perfect bij de nationale en internationale positionering en ambities van Arnhem."
Vraag naar `new school' concepten
huisstijl: "Ondanks dat er nog geen geïntegreerde aanbieder is, komt er vanuit de markt steeds meer vraag naar. huisstijl wil op de markt inspelen. huisstijl is geen traditioneel design bureau, maar omarmt de veranderingen/vernieuwingen die in de wereld gaande zijn. Eigenlijk probeert huisstijl goed aan te voelen wat er (mentaal) speelt of ontbreekt bij personen, communities, bedrijven en welke bewegingen er gaande zijn in samenleving en economie. Een design concept is een reflectie daarvan. Dat betekent dat huisstijl concepten ontwikkelt die vanaf het begin worden gestroomlijnd en zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met alle toepassingen in de toekomst. huisstijl hecht waarde aan authenticiteit, kwaliteit en duurzaamheid."
Betaalbare investering
huisstijl: "Kleinere organisaties en MKB'ers denken vaak dat een volledig geïntegreerd concept onbetaalbaar is. Bij grotere (inter)nationale design bureaus kunnen de bedragen wel behoorlijk doorschieten tot 100.000,00 euro voor alleen een ontwerp. Aangezien huisstijl zeker ook MKB'ers wil bedienen, zijn er al instappakketten vanaf 5.000,00 euro. Dit instappakket bevat bijvoorbeeld designs voor beeldmerk, correspondentie, documentatie, advertenties, belettering en internet. Voor een uitgebreid concept eventueel aangevuld met interieur concept, kan de investering afgestemd worden op het beschikbare budget. Op basis van het concept en/of een gefaseerde aanpak, kan de investering gespreid worden."
huisstijl. creëert een eigen stijl in de zaak.
Meer weten? Kijk op www.huisstijldesign.eu, of mail naar mijn@huisstijldesign.eu.
Ingezonden persbericht