Ingezonden persbericht


Kieskeurig.nl stopt met uitgave Kieskeurig Magazine

Culemborg, 2 september 2009 - Kieskeurig.nl brengt dit najaar geen tweede uitgave van Kieskeurig Magazine. Na vier succesvolle edities waarin Kieskeurig Magazine consumenten bekend heeft gemaakt met online winkelen, is nu de keuze gemaakt om andere manieren te ontwikkelen die de consument helpt bij de aankoop van een product. Kieskeurig gaat zich de komende tijd richten op de doorontwikkeling van haar mobiele propositie Kieskeurig.mobi. Daarnaast zoekt Kieskeurig nieuwe manieren waaronder het plaatsen van productbeoordelingen direct in de winkel.

Productbeoordelingen op de winkelvloer
Het Kieskeurig Magazine is de afgelopen twee jaar vier keer verschenen in een oplage van 1 miljoen exemplaren. Het was daarmee één van de grootste tijdschriften van Nederland. Mirelle Bos, marketing manager Kieskeurig: "De reacties op het magazine waren zeer positief. We hebben informatie over online winkelen en de voordelen van het vergelijken goed kunnen overbrengen. Maar we zijn continu op zoek naar manieren waarop wij de consument zo goed mogelijk kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze bij het aankopen van een product. We doen dit nu onder andere in samenwerking met Impact Retail, waarbij de productbeoordelingen van consumenten op de winkelvloer van de It's filialen worden getoond."

Kieskeurig op mobiel
Daarnaast richt Kieskeurig zich de komende tijd op de doorontwikkeling van haar mobiele propositie. Naast de mobiele versie van Kieskeurig.nl wordt gekeken naar verschillende mobiele applicaties, zoals een iPhone app. Bos: "Het magazine heeft zeker een succesvolle bijdrage geleverd als het gaat om het informeren van de consument bij de aankoop van een product, ik sluit dan ook niet uit dat we in de toekomst weer een magazine gaan uitgeven."

VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl is onderdeel van ilse media groep. Kieskeurig.nl is een onafhankelijke vergelijkingssite met uitgebreide product- en winkelinformatie. Maandelijks vergelijken 3 miljoen bezoekers producten, prijzen en aanbieders met elkaar. Kieskeurig.nl werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen honderd duizenden gebruikers hun ervaringen via productreviews. Het bedrijf biedt consumenten ook de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online WinkelBeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de service aspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt.

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 140 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwensites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 15 websites, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi en mobiel.Kieskeurig.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.