Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Het laatste nieuws het eerst op Utrecht Centraal
NU.nl en CBS Outdoor brengen het nieuws groot in beeld
Amsterdam, 2 september 2009 NU.nl en CBS Outdoor gaan samenwerken. Vanaf 1 september is het nieuws van NU.nl te volgen op het digitale Alive-scherm van CBS Outdoor op Utrecht CS. Treinreizigers zijn zo snel op de hoogte van wat er in de wereld speelt.
Alive N S Utrecht-2
Het nieuws van NU.nl (een onderdeel van Sanoma Uitgevers) zal in thematische blokken worden getoond. Deze videojournaals gaan bijvoorbeeld over algemeen nieuws, sport, entertainment en opmerkelijke berichten. Elk blok duurt ongeveer één minuut en is opgebouwd uit drie tot vier nieuwsitems. De journaals worden ondertiteld en vier keer per dag ververst. Tussen de blokken door worden commercials uitgezonden. Breaking news is te volgen via een tickertape aan de onderkant van het scherm.
Digitaal nieuwsmerk
NU.nl is de grootste nieuwssite van Nederland en wil via videojournaals ook publiek bereiken dat niet via computer of mobiel met internet is verbonden. Joris van Lierop, uitgever van NU.nl: "NU.nl heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld van online- nieuwsbron tot digitaal nieuwsmerk, dat via zo veel mogelijk kanalen een groot publiek wil bereiken. De samenwerking met CBS Outdoor biedt ons de mogelijkheid om nieuws te brengen op een mooie en dynamische locatie. Veel reizigers zullen NU.nl raadplegen op kantoor of thuis. Op Utrecht Centraal bereiken we deze groep op een nieuw tijdstip en op een nieuwe manier."
Grootste indoorscherm van Europa
CBS Outdoor exploiteert nu zo'n drie jaar het digitale Alive-scherm op Utrecht CS.
Het is het grootste indoorscherm van Europa op het grootste NS-station van Nederland. Met circa 250.000 passanten per dag biedt dit scherm een enorm bereik voor adverteerders. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij CBS Outdoor: "Het scherm biedt adverteerders maximaal de mogelijkheid hun doelgroep te bereiken op een moment en een locatie waarop zij er open voor staan. Het wachtmoment wordt verzacht voor de reizigers." Naast de journaals van NU.nl worden ook evenementen live uitgezonden, zoals de Champions League-finale en de finish van de Tour de France-etappes. CBS Outdoor verwacht dat de samenwerking met NU.nl zal leiden tot een verdere kwaliteitsslag in de content, waardoor reizigers nog meer betrokken worden bij Alive. Dit leidt ertoe dat Alive nog effectiever ingezet kan worden door adverteerders.
Over NU.nl
NU.nl startte in 1999 als eerste nieuwssite die 24/7 nieuws publiceerde op het internet. Sinds de lancering is NU.nl uitgegroeid tot de grootste nieuwssite van Nederland met 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook mobiel is NU.nl de grootste nieuwssite met 45 miljoen pageviews per maand op NUmobiel. Daarnaast is NU.nl door het Nederlandse publiek drie keer uitgeroepen tot beste nieuwssite. Sinds 2006 lanceerde NU.nl een aantal extensies, waaronder NUzakelijk.nl, NUsport.nl, NUfoto.nl, NUjij.nl en NU.tv. In maart 2009 is het NU.nl-format uitgerold over de grens met de lancering van Dnews.de, een nieuwssite voor de Duitse markt.
Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame en digitale outdoormedia. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation. Team Impact is de afdeling van CBS Outdoor die zich bezighoudt met creatieve en innovatieve concepten voor buitenreclame.
Noot voor redacties
Ingezonden persbericht