Ingezonden persbericht


PERSBERICHT!

Community Hartgenoten.nl
blijkt succesverhaal

ROERMOND - 2 september 2009 ,

Hartgenoten.nl , de internetcommunity van patiëntenbelangenorganisatie Hartpatiënten Nederland, gevestigd in Roermond, blijkt een groot succes. Precies één jaar na de lancering van deze allereerste Nederlandse ontmoetingsplaats voor hartlotgenoten op het internet hebben ruim 130.000 'unieke bezoekers' in totaal 1,3 miljoen keer onze gratis toegankelijke webpagina's bezocht.

,,Dat zijn heel veel pageviews! Zeker voor een beginnende gemeenschap op het internet", zegt voorzitter Jan van Overveld van Hartpatiënten Nederland enthousiast. ,,Honderddertigduizend vaste bezoekers, dat is meer dan het totale aantal inwoners van bijvoorbeeld Alkmaar. Voor ons een stevig bewijs dat er exact één jaar na de start al een bevolking is zo groot als die van een flinke stad, die regelmatig behoefte blijkt te hebben aan frequent hartcontact via het internet. Dat stemt ons buitengewoon tevreden. Daarbij, zuiver en alleen door onze website www.hartgenoten.nl is het ledental inmiddels iets meer dan 3.300. Een mooi resultaat, zeker voor één jaar internetactiviteiten. Dat geeft inspiratie voor de naaste toekomst."

Meer dan één miljoen Nederlanders hebben direct of indirect te maken met hart- en vaatziekten. Hetzij doordat zij zelf zijn getroffen door een hart- of vaatprobleem, of omdat zij iemand met een dergelijk gezondheidsprobleem in hun nabijheid kennen, begeleiden of verzorgen.

Vanaf vandaag is het voor leden en vaste bezoekers ook mogelijk een digitale ansichtkaart te versturen aan een hartgenoot, met daarop een vriendelijke, opbeurende boodschap, of zomaar als blijk van betrokkenheid of vriendschap. Tevens start Hartpatiënten Nederland binnenkort een speciale vriendenmodule in een nieuw design.

Hartgenoten.nl is een bijzonder internetplatform voor contact en gedachtewisseling, dat openstaat voor uitwisseling van ervaringen en gevoelens tussen hartpatiënten, hart-geïnteresseerden en/of deskundigen. Het is de allereerste gratis web-community in zijn soort voor hartpatiënten, jong en oud(er), hun partners, vrienden en andere belangstellenden. De hartgemeenschap is op non-profitbasis opgezet met hulp van Direct Force in Haarlem. Dit bedrijf heeft voor de stichting de strategie, het concept en de ontwikkeling op zich genomen. Volgens Direct Force kan een community alleen maar succesvol zijn wanneer deze aansluit op de behoeftes van de doelgroep.
---