Gemeente Alphen aan den Rijn
De gemeente Alphen aan den Rijn is tweede geworden bij een onderzoek
naar de toegankelijkheid van de gemeentelijke Wmo-loketten in
Zuid-Holland Noord. De loketten werden getest op privacy en service,
bereikbaarheid, professionaliteit van het personeel en de mogelijkheid
tot huisbezoek.
Het Wmo-loket van de gemeente Alphen aan den Rijn scoorde erg goed op
de wachtruimte, de informatieverschaffing, de afhandeling van de
vragen en de openingstijden. De mystery guests die de loketten
bezochten, noemden de medewerkers behulpzaam, oprecht geïnteresseerd
en vonden dat de medewerkers goed op de hoogte waren van de
GGZ-problematiek.
De gemeente scoorde minder op het punt bereikbaarheid. De mystery
guests die het loket meerdere malen bezochten, vonden de
bereikbaarheid redelijk positief. De vindbaarheid en de bereikbaarheid
met het openbaar vervoer zijn volgens de mystery guests
verbeterpunten.
Wethouder Hub van Wersch (Welzijn) is blij met de uitkomst van het
onderzoek. Het toont aan dat onze medewerkers zich goed in kunnen
leven in de vraag van onze klanten. Wij gaan zeker bekijken of we met
de aanbevelingen in het rapport onze dienstverlening nog verder kunnen
verbeteren.
Het onderzoek werd opgezet door Programma Lokale Versterking (PLV) en
Zorgvragers Organisatie Noord Zuid-Holland (ZON). Mystery guests
bezochten meerdere malen de verschillende loketten en beoordeelden de
loketten met een standaardvragenlijst. De gemeente Leiderdorp kwam als
beste uit de bus, Alphen aan den Rijn werd tweede en Lisse derde.
© Gemeente
Alphen aan den Rijn
Stadhuisplein 1
2405 SH Alphen aan den Rijn
Tel: 0900 - 481 11 11
Fax: (0172) 46 55 64
gemeente@alphenaandenrijn.nl
Postbus 13, 2400 AA
Alphen aan den Rijn