Gemeente Alphen aan den Rijn


De gemeente Alphen aan den Rijn is tweede geworden bij een onderzoek naar de toegankelijkheid van de gemeentelijke Wmo-loketten in Zuid-Holland Noord. De loketten werden getest op privacy en service, bereikbaarheid, professionaliteit van het personeel en de mogelijkheid tot huisbezoek.

Het Wmo-loket van de gemeente Alphen aan den Rijn scoorde erg goed op de wachtruimte, de informatieverschaffing, de afhandeling van de vragen en de openingstijden. De mystery guests die de loketten bezochten, noemden de medewerkers behulpzaam, oprecht geïnteresseerd en vonden dat de medewerkers goed op de hoogte waren van de GGZ-problematiek.

De gemeente scoorde minder op het punt bereikbaarheid. De mystery guests die het loket meerdere malen bezochten, vonden de bereikbaarheid redelijk positief. De vindbaarheid en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer zijn volgens de mystery guests verbeterpunten.

Wethouder Hub van Wersch (Welzijn) is blij met de uitkomst van het onderzoek. Het toont aan dat onze medewerkers zich goed in kunnen leven in de vraag van onze klanten. Wij gaan zeker bekijken of we met de aanbevelingen in het rapport onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren.

Het onderzoek werd opgezet door Programma Lokale Versterking (PLV) en Zorgvragers Organisatie Noord Zuid-Holland (ZON). Mystery guests bezochten meerdere malen de verschillende loketten en beoordeelden de loketten met een standaardvragenlijst. De gemeente Leiderdorp kwam als beste uit de bus, Alphen aan den Rijn werd tweede en Lisse derde.

© Gemeente

Alphen aan den Rijn

Stadhuisplein 1

2405 SH Alphen aan den Rijn

Tel: 0900 - 481 11 11

Fax: (0172) 46 55 64

gemeente@alphenaandenrijn.nl

Postbus 13, 2400 AA

Alphen aan den Rijn