Speak geeft NHL digitale makeover
03/07/2009 11:00
Speak B.V.
Vanaf september 2009 krijgt de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) een nieuwe huisstijl. De NHL grijpt dit moment aan om de digitale communicatie te optimaliseren. De website www.nhl.nl krijgt daarom een compleet nieuw uiterlijk in lijn met de nieuwe huisstijl die door Koeweiden Postma uit Amsterdam is ontwikkeld. Voor deze digitale activiteiten heeft de NHL Speak gekozen als nieuwe leverancier.
De nieuwe webomgeving van Speak maakt het mogelijk om informatie gebruiksvriendelijk aan te bieden en zet in op de nieuwste internetfunctionaliteiten. Door het nieuwe content management systeem (CMS) 'Speakpoint', vindt aan de achterkant van de NHL-website een moderniseringsslag plaats. Deze moderniseringsslag vertaalt zich aan de voorzijde van de website in een nieuwe 'look and feel', volledig conform de nieuwe huisstijlrichtlijnen van de NHL.
Ageeth Huizenga, hoofd Marketing en Communicatie van de NHL: "Parallel aan een prachtig modern gebouw aan de Rengerslaan, bouwt de NHL ook aan een modern digitaal thuis. Onze website krijgt een digitale makeover. Dat betekent dat alle bestaande webpagina's in het nieuwe CMS worden gegoten, conform de nieuwe huisstijl. Hiermee wordt het merk NHL eenduidig uitgedragen én maken we een grote sprong voorwaarts in het beheren van alle informatie via internet. Hiermee zijn we ook voorbereid op het aansturen van andere digitale kanalen zoals televisiecircuits en mobiele telefoons. In Speak hebben we een partner gevonden die verder kijkt dan alleen internet".
Alex Talsma, directielid van Speak: "Digitale communicatie neemt ook binnen de NHL een grote vlucht. Daarvoor leggen we nu een stevig fundament voor bestaande en toekomstige ontwikkelingen. Zo is een volgende stap het inzetten van informatievoorziening via beeldschermen in de nieuwbouw, het zogenaamde narrowcasting of digital signage. Een ideale manier om studenten en medewerkers binnen het gebouw snel van het laatste nieuws te voorzien. Maar ook het inzetten van bijvoorbeeld SMS is mogelijk. De NHL is met het integreren van haar digitale marketingcommunicatie één van de koplopers in onderwijsland".
De nieuwe website staat vanaf 2 september aanstaande online bij de start van het nieuwe studieseizoen.
Over NHL
De NHL wil zich de komende jaren ontwikkelen als een hogeschool die zich kenmerkt door betrouwbaar en kwalitatief goed onderwijs gecombineerd met passie, vitaliteit, energie en ondernemingsdrang. Een dynamische organisatie waar meer dan 10.000 studenten studeren en 1.000 gedreven mensen werken met de nodige expertise, passie en eigenzinnigheid. De NHL beschikt over een breed aanbod van Bachelors, hoogwaardige Masters en Associated Degrees. Als Regional University of Applied Sciences biedt de NHL een inspirerende omgeving waarin studenten, bedrijven, instellingen en overheden elkaar ontmoeten. Gepland en onverwacht, want ontmoeting leidt tot ontplooiing.
Over Speak
Speak adviseert, realiseert en beheert digitale communicatie oplossingen. Voor het versterken van interne- als externe communicatie levert Speak oplossingen. Oplossingen om bestaande en nieuwe doelgroepen beter te bereiken. Daarvoor gebruiken we internet en digital signage. Want Speak kijkt verder dan alleen internet. Met 25 mensen werkt Speak vanuit Surhuisterveen voor klanten zoals Wagenborg, Omrop Frysl(aa)n, Saxion, Kwadrant Groep, Koopman Logistics Group, Kamer van Koophandel Amsterdam, sc Heerenveen, ECOstyle en Tielbeke.
http://www.speak.nl