Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Vrouwonline start nieuwe digitale service
Nederlandse vrouw wil graag kledingadvies

Hoofddorp, 1 september 2009 - 77,2% van de vrouwen wil graag advies bij het kopen van kleren. 52% geeft aan niet te weten wat goed bij haar figuur past. Dat blijkt uit een enquête op Vrouwonline. Daarom start Vrouwonline een nieuwe rubriek waarin vrouwen online kledingsadvies kunnen krijgen.

De meeste vrouwen (32,5%) laten zich het liefst adviseren door vriendinnen als het gaat om de juiste kleding. Vriend of partner komt op de tweede plek (15,1%) en de verkoopster in de winkel scoort 12,2% als het gaat om het geven van advies.

De perfecte jeans
Het merendeel van de ondervraagden (52%) geeft eerlijk toe niet te weten wat bij haar figuur past. 26,7% wil graag advies bij de aanschaf van (nette) werkkleding. En opvallend is dat veel vrouwen (26,4%) het nog steeds lastig vinden om de perfecte jeans op de kop te tikken.

Als Wendy of Linda
Als ze mocht kiezen dan zou de Nederlandse vrouw het liefst haar garderobe ruilen met die van Wendy van Dijk (31,1%). Ook Linda de Mol is favoriet (17,2%), terwijl Madonna (3,4%) er duidelijk geen goede kledingkeus op nahoudt volgens de respondenten.

En hoe zit het met de Hollandse zuinigheid? Wat vinden vrouwen het belangrijkst bij het kiezen van kleding? 50,7% noemt de pasvorm, 24,5% de mate waarin het lekker zit en veel minder (11,2%) vindt de prijs ook een belangrijke overweging.

Vieze pashokjes
Als het gaat om winkelen online of in de winkelstraat, dan kiest bijna 60% voor de winkelstraat. Omdat je dan de stof kunt voelen en de kleding direct kunt passen. Redenen om online te shoppen zijn: de grotere maat waardoor de vrouw zich niet prettig voelt in de winkel, geen opdringerige verkoopsters, geen gedoe in te kleine of vieze pashokjes en je hoeft je niet te generen als iets niet past. Ook wordt de zweetgeur van voorgaande passers niet echt op prijs gesteld bij het passen. Bovendien is de online winkel altijd open.

Online kledingadvies
Bijna iedereen (95,7%) heeft wel eens een miskoop gedaan. De meesten (57,5%) zouden dan ook wel online kledingadvies willen ontvangen. Voor al die vrouwen heeft Vrouwonline nu een nieuwe rubriek Kledingadvies in het leven geroepen. In samenwerking met www.2style4you.com biedt Vrouwonline wekelijks tips om jezelf op een leuke manier te kleden. Nooit meer miskopen dus...

Over Vrouwonline.nl
Vrouwonline is al bijna 10 jaar dé vrouwensite van Nederland. De site biedt een breed en gevarieerd aanbod aan content. Naast artikelen over koken, beauty, mode, moederschap, relaties en seks biedt de site ook recepten, een gezellig forum en uitgesproken webloggers. Vrouwonline is echt even tijd voor jezelf en trekt maandelijks gemiddeld 400.000 bezoekers.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (