Nederlandse ondernemer hoofdact op israelisch festival
GPS Citygames gaat een stap verder in de wereld van gaming
TEL AVIV, 20090901 -- In de haven van Tel Aviv trok het 2 daagse CellCom gamefestival ruim 50.000 bezoekers van jong tot oud. De in Barcelona gevestigde Nederlandse ondernemer Lars Bruinink van GPS Citygames verzorgde de hoofdact op het festival, een citygame `The Target'.
THE TARGET
De citygame `The Target' is een unieke game in de wereld en gaat een stap verder dan de bekende gameconsoles Playstation, Xbox en de Wii. The Target brengt mensen samen op straat en creëert daar een virtuele wereld.
Door middel van een GPS toestel met mobiel internet zijn spelers, die vaak rennend door de straten gaan, interactief verbonden met elkaar en hebben individuele acties invloed op het verloop van het spel.
De spellen bieden bedrijven en toeristen de mogelijkheid om een stad op een andere manier te leren kennen en tegelijkertijd is het een hele mooie teambuilding activiteit.
GPS CITYGAMES
Na een aantal bezoeken aan de stad Barcelona besloot eigenaar Lars Bruinink samen met zijn vriendin begin dit jaar dat hij het Nederlandse leven als ondernemer in de Eindhovense vastgoedsector wilde verruilen voor een nieuw leven aan de Spaanse costa. Na bezoeken aan Rome en Parijs, waar GPS-wandeltochten geheel zijn ingeburgerd, kwam Bruinink op het idee om een GPS-tour op te zetten in Barcelona. Via internet kwam hij in contact met een Belgische software ontwikkelaar voor de citygames en werd meteen enthousiast. Het idee om een tour aan te bieden werd in de ijskast gezet en er werd gekozen om te starten met het spannende spel The Target.
TEL AVIV
Al na 2 weken na oprichting van de jonge onderneming werd er door het grootste evenementenbureau uit Israel, Promarket, contact gezocht met het verzoek om de spellen aan te bieden op een gamefestival in de haven van Tel Aviv. Door de flexibiliteit van het spel is deze binnen enkele dagen op een andere locatie te realiseren.
The Target werd uitgeroepen tot hoofdact van het festival en door de media aandacht op diverse nationale zenders werd het festival door ruim 50.000 bezoekers bezocht.
GPS Citygames
Ingezonden persbericht