Priox implementeert service management suite bij Formido Bouwmarkten
DE MEERN, 20090901 -- Priox, leverancier en ontwikkelaar van oplossingen op het gebied van ITIL-servicemanagement en keten- en regiemanagement, heeft onlangs bij Formido Bouwmarkten B.V. de Priox Service Management Suite geïmplementeerd. De suite wordt door Formido ingezet voor de stroomlijning van de communicatie tussen de bouwmarkten en de servicedesk van het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor ondersteunt 86 bouwmarkten met deze oplossing.
Voorheen werd door Formido ook gebruik gemaakt van een service beheertool, deze was echter niet langer toereikend. Vragen en klachten van de bouwmarkten komen nu binnen op de servicedesk, waar deze in de suite van Priox worden opgenomen. Op deze manier kan het hoofdkantoor de vragen veel sneller en dus kostenefficiënter beantwoorden. Door de rapportagemogelijkheid krijgt het hoofdkantoor inzicht in de meest gestelde vragen en de status van opdrachten. Dit leidt voor de organisatie tot verhoging van de effectiviteit van vragenbehandeling. Formido heeft voor de Priox Service Management Suite gekozen vanwege de overzichtelijke dashboards en rapportages en de koppeling met een user portal. Door de ontwikkeling van de user portal kunnen de vestigingen eigen calls plaatsen en hoeft er niet meer over en weer gemaild te worden.
"De Priox Service Management Suite is onderscheidend in zijn soort door de hoge gebruiksvriendelijkheid", aldus Hans van der Zande, Senior Systeembeheerder bij Formido Bouwmarkten. "De oplossingen van andere service management aanbieders waren teveel geënt op IT en bij Priox hebben we de vrijheid om de suite naar onze eigen wens in te richten. Ook de duidelijke realtime dashboards waren voor ons doorslaggevend om te kiezen voor deze partij. Mede door de snelle implementatie en de goede samenwerking is dit project succesvol te noemen."
-------------------
Over Formido
Formido is een franchiseorganisatie in de bouwmarktbranche en behoort met 86 vestigingen tot de vier grootste bouwmarktketens van ons land. U komt de Formido vestigingen met name tegen in de stedelijke randgebieden of in een dorp bij u in de buurt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nijkerk en verzorgt de ondersteuning voor alle Formido bouwmarkten. Formido is onderdeel van de doe-het-zelf tak van Maxeda. Meer informatie is te vinden op www.formido.nl
Over Priox
Priox levert de Priox Service & Outsourcing Management Suite. Een geavanceerd service en outsourcing management platform waarbij de geboden functionaliteit via de windows client 100% gelijk is aan de web client. Priox is gebaseerd op de open.Net technologie en biedt overzichtelijke dashboards waarmee organisaties regie kunnen voeren over de prestaties van zowel interne als externe service providers. Priox combineert de data uit de diverse servicedesk applicaties en koppelt deze gegevens aan de bedrijfsdoelstellingen. En daarmee is Priox de eerste dynamische outsourcing management tool in zijn soort. Priox is ontworpen door een team enthousiaste experts op het gebied van ITIL-ISO/IEC20000, Cobit en Sarbanes Oxley. Omdat Priox communicatie afhandelt via XML berichten, kunnen alle mogelijke programma's die ook XML ondersteunen eenvoudig worden gekoppeld. Kijk voor meer informatie op www.priox.nl.
Ingezonden persbericht