Ingezonden persbericht


Aprimo® opnieuw opgenomen in Gartner
Enterprise Marketing Management Magic Quadrant

Dankzij visie en executievermogen

Amsterdam, 1 september 2009 - Aprimo®, leverancier van marketing software, kondigt aan dat het door Gartner is opgenomen in het Visionaire kwadrant van de 'Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management' van juli 2009.

"Wij zijn ontzettend gelukkig dat we opnieuw door Gartner erkend worden in onze voortrekkersrol en in onze visie op het automatiseren van marketing - een van de meest complexe vakken in alle branches," zei Bill Godfrey, CEO van Aprimo. "Wij zien de opname in het Visionaire kwadrant als erkenning voor wat onze klanten realiseren - Aprimo helpt hen om de marketingactiviteiten via efficiëntere processen te laten verlopen, en effectiever te zijn in de marketingcommunicatie. Aprimo zorgt hiermee voor het vergroten van marketingresultaten, verlagen van kosten en het verhogen van snelheid en flexibiliteit."

De Enterprise(TM) marketing applicatie van Aprimo geeft marketeers real-time inzicht in operationele processen, geïntegreerde datatoegang en begrip van key performance metrics.

= = =

Over Magic Quadrant:
De Magic Quadrant valt onder het copyright van Gartner, Inc. van 2009, en wordt met toestemming gebruikt. De Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een markt op een bepaald moment en voor een bepaalde periode. Het geeft Gartner's analyse weer van hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar staan, op basis van criteria voor de desbetreffende markt zoals door Gartner gedefinieerd. Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen die in het 'Leaders' kwadrant staan. The Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als een research tool en is geen specifieke richtlijn voor actie. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Aprimo
Aprimo is een toonaangevende leverancier van marketingsoftware en -diensten die de productiviteit en het functioneren van marketingorganisaties verbeteren. De oplossingen van Aprimo bestaan uit Multichannel Campaign Management, Marketing Resource Management en Marketing Performance Management. Aprimo's software ondersteunt bij het beheren van marketingbudgetten, het aansturen van interne en externe resources en het productieproces van marketing assets. De Campaign Management-module maakt het mogelijk een gepersonaliseerde customer centric dialog op te bouwen en biedt mogelijkheden voor Lead- en Eventmanagement. Aprimo levert haar oplossingen aan grote en middelgrote ondernemingen over de hele wereld, waaronder AT&T Inc., Bank of America, TNT, Office Depot, Honda Motor Europe Ltd., Intel Corporation, SPSS, Nestlé S.A., Sprint Nextel Corporation, Target Corporation, Ericsson, Toyota Motor Corporation en Warner Bros. Zie voor meer informatie: www.aprimo.nl