Opening zes nieuwe leslocaties Jumbo Academy
31/08/2009 14:31
Bex* communicatie
Opleidingsinstituut Jumbo Supermarkten uniek in Nederland
Op 1 september opent Jumbo Supermarkten zes nieuwe leslocaties van de Jumbo Academy, het eigen opleidingsinstituut van Jumbo Supermarkten. Formule directeur Colette Cloosterman - van Eerd zal samen met Algemeen directeur Frits van Eerd in Tilburg het nieuwe Academy jaar toespreken. Het opleidingsinstituut biedt zowel
MBO-, HBO- als vaktechnische opleidingen en uiteenlopende competentiegerichte trainingen.
De opleidingen zijn uniek in de voedingsmiddelenbranche omdat deze als enige is gecertificeerd door het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL). Bovendien biedt de combinatie van werken en leren een oplossing voor jongeren tussen 16 en 18 jaar die aan de kwalificatieplicht moeten voldoen.
Het opleidingsinstituut van Jumbo is praktijkgericht en werkt met opleiders die allemaal afkomstig zijn uit het bedrijf. Voor MBO- en HBO-opleidingen wordt samengewerkt met Avans Hogescholen en ROC Tilburg. Voorheen werden de lessen vooral in Veghel gegeven en op externe locaties door het land. De nieuwe leslocaties zijn gevestigd in Tilburg, Veghel, Den Bosch, Steenbergen, Rotterdam en Zwolle en in of naast een Jumbo winkel. Zo kunnen de docenten en leerlingen tijdens een les of training direct de praktijk instappen. De opleidingslocaties zijn geheel in Jumbo stijl, zodat de medewerkers zich in een vertrouwde omgeving bevinden.
"De Jumbo Academy is een essentieel onderdeel van ons bedrijf, omdat het medewerkers de kans biedt het supermarktvak te leren of zich er verder in te bekwamen. Zo krijgen we nog betere en gemotiveerdere medewerkers. Dat is heel belangrijk voor een bedrijf dat service hoog in het vaandel heeft," aldus Colette Cloosterman - van Eerd. Naast de vakinhoudelijke trainingen, wordt veel aandacht besteed aan de succesvolle bedrijfsfilosofie van Jumbo, de Zeven Dagelijkse Zekerheden. "Het naleven van deze zekerheden, die de laagste prijs en een goede kwaliteit garanderen, in combinatie met een goede service, is de kracht van ons bedrijf. Iedere medewerker moet daar volledig van doordrongen zijn.'' Cloosterman-van Eerd wijst erop dat dit er mede toe heeft geleid dat Jumbo diverse prijzen op het gebied van klantvriendelijkheid heeft gewonnen.
De Jumbo Academy speelt een belangrijke rol bij de verdere ontwikkeling van het bedrijf. Jumbo Supermarkten is de afgelopen jaren sterk gegroeid en wil de komende jaren nog meer winkels openen. Daarvoor heeft het bedrijf gekwalificeerd (opgeleid) personeel nodig. Een gestructureerde opleidingsvorm speelt daar een essentiële rol in. Omdat het bedrijf er waarde aan hecht om de talenten van de medewerkers optimaal tot hun recht te laten komen, biedt Jumbo verschillende doorgroeimogelijkheden.
Jumbo Supermarkten
Het familiebedrijf Jumbo heeft op dit moment 124 winkels verspreid over het hele land en ruim 16.000 medewerkers. Jumbo is tot twee keer toe uitgeroepen tot meest klantvriendelijke bedrijf in Nederland en het bedrijf is voor de 12de keer als beste uit de bus gekomen in het GfK Kerstrapport.
http://www.jumbosupermarkten.nl
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie -