Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -
10 miljard liter bier

Proost op het Bierblad: 20 jaar!

Hoofddorp, 31 augustus 2009 - Bierblad viert vandaag zijn 20-jarige bestaan. Het horecamagazine van Heineken Brouwerijen doet dat met een speciaal en extra dik nummer van liefst 100 pagina's. Het jubileum Bierblad verschijnt vandaag.

Het jarige Bierblad opent met een groot artikel over Alfred Heineken. De invloed van meneer Heineken ­ zoals iedereen hem noemde binnen de brouwerij ­ is tot op de dag van vandaag voelbaar. Aan de hand van enkele van zijn beroemde uitspraken ("Ik ben verliefd op mijn eigen bedrijf!") volgt een eerbetoon aan de charismatische man die voor velen nog altijd een lichtend voorbeeld is.

Liefde voor het vak
Drie prominenten (voormalig Heineken-topman Karel Vuursteen, horecatycoon Sjoerd Kooistra en Koninklijk Horeca Nederland-voorzitter Hajé de Jager) geven hun visie op Alfred ­ Freddy voor intimi ­ Heineken, zijn invloed op de branche en zijn onvoorwaardelijke liefde voor het vak. "Hij las de Margriet omdat hij wilde begrijpen wat huisvrouwen wilden," aldus Vuursteen.

20 jaar horeca
Daarnaast blikt Bierblad onder het thema '20' uitvoerig terug op 20 jaar horeca, 20 jaar drankentrends, ontwikkelingen in de speciaalbier- en wijnwereld en onvergetelijke reclamecampagnes van Heineken. Verder geven gerenommeerde trendwatchers hun visie op de toekomst van de horeca, komen BN'ers aan het woord en is er een sprankelend overzicht van 20 jaar buitenlandse horecatrends.

10 miljard liter bier
Ook wordt aan de hand van facts and figures een beeld geschetst van de Nederlandse horeca en het product bier. Zo zijn er bijvoorbeeld in Nederland 42.433 horecabedrijven. Wordt er op de wereld jaarlijks 10 miljard liter bier gebrouwen. En rolde er de afgelopen 5 jaar bijna 1,5 miljoen Bierbladen van de pers. Zie in de bijlage meer cijfers.

Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer over het jubileum: "Bierblad heeft in de afgelopen 20 jaar bewezen een betrouwbare en kritische adviseur te zijn voor de horecaondernemer. Het blad is uitgegroeid tot een moderne, vlot leesbare glossy, zonder aan autoriteit te hebben verloren. Ik zou zeggen: dat verdient een Heineken biertje!"

Over Bierblad
Bierblad is een vakblad voor horecaondernemers. De business-to-business glossy verschijnt zeven maal per jaar bij Sanoma Uitgevers Custom Publishing in opdracht van Heineken Brouwerijen. De afgelopen 20 jaar is het magazine uitgegroeid tot de grootste en best gewaardeerde horecatitel van Nederland.

Over Sanoma Uitgevers
Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Sanoma Uitgevers

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (