Persbericht
Star-MDC versterkt marktpositie en verbetert afhandeling klantcontacten met Trinicom T5
Wilp, 31 augustus 2009 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft een aantal van haar T5 modules geïmplementeerd bij Star-MDC, een professioneel medisch diagnostisch centrum. De T5-modules worden ingezet om de marktpositie van Star-MDC te versterken en het groeiende aantal klantcontacten op te vangen.
Star-MDC is opgericht door huisartsen voor huisartsen, verloskundigen en specialisten en voert op verzoek van huisartsen en verloskundigen verschillende onderzoeken uit bij patiënten. Dat betekent dat er volgens strenge kwaliteitseisen moet worden gewerkt, door gekwalificeerde medewerkers. Star-MDC heeft in totaal zo'n 400.000 fysieke patiëntcontacten, daarnaast worden eer maandelijks ongeveer 24.000 telefonische contacten afgehandeld. Jeffrey Mol, interim leidinggevende/ projectleider van het project "Samen voor de klant": "Wij ondersteunen de eerste lijn in diagnostiek. Op dit gebied neemt de concurrentie snel toe en het verwachtingspatroon van verwijzers en patiënten ligt hoog. Wij willen daar goed op anticiperen, mede door Trinicom E-mail response management, Trinicom Call-management, Trinicom Hypersearch en Trinicom Web selfservice te implementeren."
In beginsel was de aanleiding voor de aanschaf van Trinicom T5, klanten op de website beter te voorzien van goed toegankelijke informatie, licht Mol toe. Ook wil Star-MDC middels de Trinicom software achterhalen wat de klant precies voor informatie zoekt op de website. Een softwareoplossing voor het afhandelen van klantcontacten is volgens Mol ook voor de agents hard nodig. Star-MDC heeft sinds kort namelijk vijf afdelingen samengevoegd tot twee en de beschikbare kennis zal dus gedeeld moeten worden. "Het is dan erg prettig wanneer je een applicatie hebt waarin die kennis wordt opgeslagen. Daar kun je als agent op terugvallen, het draagt bij aan uniforme en betrouwbare antwoorden op vragen van zorgverleners en patiënten", aldus Mol.
Binnen Star-MDC is een uitgebreid kwaliteitssysteem operationeel. Informatie uit dit kwaliteitsysteem is ook in Trinicom T5 opgenomen. Wanneer een agent een zoekterm intypt, moet naast het klantcontact ook extra informatie naar voren komen - bijvoorbeeld veelgestelde vragen over trombose. Mol: "Trinicom T5 laat dit zien en meer, zoals het bieden van een medisch georiënteerde instructie of extra informatie bij een 'risicovoller' contact waarbij protocollen en werkinstructies horen. Het is dus uiterst belangrijk dat die informatie direct zichtbaar is met één druk op de knop. Het aansluiten van de nieuwe software op het huidige kwaliteitssysteem was dan ook een van de harde eisen en het mooie aan Trinicom is dat dit naadloos aan kan sluiten."
Het contactkanaal e-mail is bij Star-MDC nog onderontwikkeld, maar daarover leeft de veronderstelling dat er ook op dat gebied veel kansen liggen. Mol: "Als je e-mail op een goede manier wilt inzetten kom je er niet met een Outlook-box, maar met een gedegen applicatie die ervoor zorgt dat je er op een verantwoorde manier mee omgaat. Dit geldt vooral voor ons als instelling omdat uiterste zorgvuldigheid van groot belang is." Star-MDC liet haar oog op Trinicom vallen omdat deze leverancier een applicatie biedt die een kennisbank en FAQ bevat, maar die ook andere contactkanalen kan afhandelen. "Er zijn genoeg aanbieders per module, maar alleen Trinicom biedt een geïntegreerd pakket. Alles wat rond 'de klant' gebeurt moet samengevoegd en gelogd worden, daar is Trinicom heel sterk in."
Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "Star-MDC heeft op tijd opgemerkt dat zij haar concurrentiepositie en interne kwaliteitseisen en procedures moet bewaken en zodoende ook de wensen en eisen van de klant kan bewaken. Dat is zeer belangrijk in deze tijden en Trinicom T5 kan Star-MDC hierbij optimaal ondersteunen."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: trinicom@influx-pr.com, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatieicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale T5 Web selfservice. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie: