Ingezonden persbericht
Hilversum, 4 juni 2009
NEDERLAND 2 ZOEKT CULTUURTALENT
Nederland 2 is op zoek naar Cultuurtalent dat zich durft te presenteren op de Amsterdamse Uitmarkt op 28, 29 en 30 augustus. Het verloop van deze zoektocht is te volgen via het zojuist gelanceerde digitale magazine (Nederland2.nl) over de Culturele Festivals van Nederland 2. De zoektocht naar Cultuurtalent en het magazine maken onderdeel uit van een uitgebreide campagne voor Nederland 2 rond de Culturele festivals deze zomer.
In de rustige schooljuf schuilt misschien wel een concertvioliste en de net gepensioneerde buurman heeft wellicht een prachtige baritonstem. Voor mensen die de drempel van talentenjachten te hoog vinden en die hun talent echt als hobby zien, organiseert Nederland 2 de zoektocht naar Cultuurtalent. De komende weken wordt via een oproep op televisie en internet en via mailings gezocht naar talent. De winnaar zal uiteindelijk optreden op één van de podia van de Amsterdamse Uitmarkt.
De actie Cultuurtalent en het optreden op de Uitmarkt krijgen een plekje in het speciale digitale magazine dat Nederland 2 voor de Culturele Festivals heeft ontwikkeld. Het Digitale Magazine van de Culturele Festivals op 2 is een verzameling van alle benodigde informatie voor de cultuurliefhebber. Het bevat achtergrondinformatie over festivals als het Prinsengrachtconcert, Oerol, Holland Festival en Festival Classique, maar is tegelijkertijd ook een televisie-/radiogids zodat de kijker van alle gemakken wordt voorzien. Ook zijn er extra berichten, blogs en columns op de pagina's terug te vinden. In dit digitale magazine raakt de liefhebber nooit uitgelezen, want zodra er een festival is geweest, biedt het magazine ruimte voor reacties van bezoekers en is er een stream van Uitzendinggemist terug te vinden. Het digitale magazine is te vinden op Nederland2.nl.
Met de zomer in het vooruitzicht is Nederland 2 volop bezig met de Culturele Festivals op haar zender. Naast de zoektocht naar talent, het digitale magazine en het podium op de Uitmarkt, loopt er een uitgebreide campagne op Nederland 2, om de kijker attent te maken op de bijzondere programmering rondom Culturele happenings in Nederland.
Ingezonden persbericht