Ingezonden persbericht


Manon Daggers nieuwe Media Manager van PepsiCo International

Focus op geïntegreerde communicatieaanpak en inzet nieuwe media

UTRECHT, 28 augustus 2009 - Per 1 september start Manon Daggers (35) als de nieuwe Media Manager van PepsiCo International in Nederland. In haar nieuwe rol is Daggers verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een geïntegreerde communicatieaanpak voor de merken Pepsi, 7Up, Quaker, Lay's, Smiths, Duyvis, Snack a Jacks, Doritos en Tropicana van PepsiCo International en het versterken van relaties met mediapartijen.

In nauwe samenwerking met de verschillende merken onderzoekt Manon hoe de consument het beste bereikt en betrokken kan worden via een mix van diverse media. Ze optimaliseert het gebruik van diverse media binnen PepsiCo en bevordert synergie tussen de merken door onder meer de media-inkoop te centraliseren.

"Zeker in een steeds veranderend medialandschap ligt de uitdaging om te bepalen hoe we de consument het beste kunnen bereiken. De verschillende mediamogelijkheden zoals digitale tv, social media, mobile advertising vragen om een nieuwe aanpak. Inspirerend voorbeeld van de inzet van video is de lancering van de pratende advertentie door mijn Amerikaanse collega's in samenwerking met televisiezender CBS voor Entertainment Weekly", aldus Daggers. Met de benoeming van Manon Daggers wil ook PepsiCo International in Nederland zich verder richten op de inzet van nieuwe media.

Manon Daggers startte in 2006 bij PepsiCo als Senior Brand Manager van Quaker ontbijtgranen. Daarvoor heeft zij ruim zeven jaar marketingervaring opgedaan als (senior) brand manager bij Nutrilon (Nutricia), Zwitsal en Sanex (beiden Sara Lee Household & Body Care).

Over PepsiCo
PepsiCo heeft wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken. De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen van genieten. Jaarlijks verkopen 18 productcategorieën van PepsiCo ieder een miljard dollar in en buiten de supermarkten. In 2008 realiseerde PepsiCo een omzet van meer dan 43 miljard dollar. Wereldwijd werken er bij PepsiCo 198.000 mensen, waaronder circa 850 mensen in Nederland, samen aan Performance with Purpose (duurzame groei). PepsiCo neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus door een breed assortiment gezonde, gemakkelijke en lekkere producten te bieden, zijn milieubelasting te verminderen en een stimulerende werkomgeving te bieden die diversiteit hoog in het vaandel heeft staan. Meer informatie kunt u vinden op www.pepsico.com en www.pepsico.nl

***********


Ingezonden persbericht