Gemeente Berkelland
Commissie Bestuurlijk Domein en Dienstverlening vergadert op 1 september
Voorzitter: M.T.J.M. Bouwmeesters
De commissie Bestuurlijk Domein en Dienstverlening komt op dinsdag 1 september 2009 om 19.30 uur bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.
Voor belangstellenden zijn de stukken te downloaden van de website www.gemeenteberkelland.nl
Ook kunnen deze worden ingezien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Marktstraat 1 te Borculo en bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 tot 12.30.
De agenda ziet er als volgt uit::
1. Opening
2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen van 16 juni 2009
5. Toezeggingenlijst
6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen
7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht
8. Toelichting door Stichting Regisserende Gemeente op de rol van de gemeenteraad in het proces van de pilot Neede
9. Servicenormen gemeente Berkelland
Voorstel hamerstuk
10. Bestuurskrachtmeting
11. Vaststellen vergaderrooster 1e kwartaal 2010 voor de gemeenteraad
Voorstel bespreekstukken
12. Regisserende gemeente / maken dorpsontwikkelingsvisie voor de kern Neede
13. Bestemming opbrengst verkochte Nuon aandelen
14. Procedureaanpak van de projecten in het kader van het Aanvalsplan Achterhoek Authentiek Anders
15. Behandeling ingediende burgerinitiatieven
16. Rondvraag
17. Sluiting
*) Wilt u van het spreekrecht gebruik maken? Dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier (telefoonnummer 0545-250 800 of 06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp of onderwerpen waarover u het woord wilt voeren.
---- --
Commissie Ruimtelijk Domein vergadert op 2 september
Voorzitter: H. Pelle
De commissie Ruimtelijk Domein komt op woensdag 2 september 2009 om 19.30 uur bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.
Voor belangstellenden zijn de stukken te downloaden van de website www.gemeenteberkelland.nl
Ook kunnen deze worden ingezien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Marktstraat 1 te Borculo en bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 tot 12.30.
De agenda ziet er als volgt uit:
1. Opening
2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen van 17 juni 2009
5. Toezeggingenlijst
6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen
7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht
8. Evaluatie pilot informeren "naaste buur"
Voorstel bespreekstukken
9. Inzameling plastic verpakkingsafval
10. Bomenverordening 2009
11. Planschadevergoeding op grond van artikel 49 WRO, Borculoseweg 12 in Ruurlo
12. Rondvraag
13. Sluiting
*) Wilt u van het spreekrecht gebruik maken? Dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier (telefoonnummer 0545-250 800 of 06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp of onderwerpen waarover u het woord wilt voeren.
---- --
Commissie Sociaal en Economisch Domein vergadert op
3 september
Voorzitter: F.H.C. Mulkens
De commissie Sociaal en Economisch Domein komt op donderdag 3 september 2009 om
19.30 uur bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.
Voor belangstellenden zijn de stukken van de website te downloaden www.gemeenteberkelland.nl
Ook kunnen deze worden ingezien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Markstraat 1 te Borculo en bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 uur tot 12.30 uur.
De agenda ziet er als volgt uit::
1. Opening
2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen van 16 juni 2009
5. Toezeggingenlijst
6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen
7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht
8. Toelichten Onderzoeksrapport Hameland door Rekenkamercommissie BBLM
9. Voortgangsrapportage toerisme en recreatie
10. Brief van de gezamenlijke ouderenbonden om extra financiële ondersteuning
11. Subsidieverlening voor algemeen maatschappelijk werk 2009
12. Subsidie 2009 en afrekening 2007 en 2008 Seniorenraad Berkelland
Voorstel hamerstukken
13. Jaarverslag en jaarrekening 2008 Stichting Orchidee Scholengroep
14. Begroting 2009 Stichting Orchidee Scholengroep
15. Jaarverslag en jaarrekening 2008 van de Stichting Openbaar Primair Onderwijs Noord Oost Achterhoek
16. Technische aanpassing Maatregelen- en handhavingsverordening Wet werk en bijstand (WWB) 2009
Voorstel bespreekstukken
17. Jaarverslag en jaarrekening 2008, begroting 2010 van het Recreatieschap Achterhoek en Liemers
18. Oprichting Intergemeentelijke Sociale Dienst Oost Achterhoek (ISDOA)
19. Samenwerkingsovereenkomst Maatschappelijke Stage
20. Nieuwe Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Berkelland
21. Rondvraag
22. Sluiting
*) Wilt u van het spreekrecht gebruik maken? Dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier (telefoonnummer 0545-250 800 of 06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp of onderwerpen waarover u het woord wilt voeren.
---- --