Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Digitale fotoboeken en fotogeschenken blijven groeimarkt Marktleider CeWe Color ziet trend in 2009 doorzetten. Omzetstijging: 50%

Nunspeet, 27 augustus 2009 - Ondanks de economische crisis blijven fotoboekbestellingen via internet een groeimarkt. De gepersonaliseerde fotoboeken, met de fotogeschenken als absolute uitblinker, kende ook in de eerste helft van 2009 (tot en met juli) een forse groei.

CeWe Color, het grootste Europese foto-laboratorium en marktleider in Nederland, ziet de omzet in digitale fotoboeken met 50% stijgen. De verkoop van overige fotogeschenken zoals T shirts, foto's op canvas, mugs e.d. steeg over de eerste helft van 2009 met 95% .

CeWe Color verzorgt in Nederland de digitale en analoge fotoservice van veel grote winkelketens in Nederland waaronder Albert Heijn, Schlecker, Primera, Mediamarkt, Saturn, Bol.com, de fotovakhandel en vele andere supermarktketens

Verkoop fotoboeken en fotogeschenken blijft explosief stijgen Analoge foto's zijn al jaren op de terugweg. De omzet van analoge foto's is het afgelopen half jaar met ruim 40 % gedaald. Maar ook de individuele digitale foto's kenden in de afgelopen periode een lichte daling. "Steeds meer consumenten blijken te kiezen voor producten met toegevoegede waarde, wat het succes van de fotoboeken verklaart", aldus Baudouin Verschueren, Managing Director van CeWe Color Benelux.

CeWe Color ziet de afgelopen periode op de Nederlandse markt vooral grote belangstelling voor gepersonaliseerde producten zoals met eigen foto's samengestelde fotoboeken, wenskaarten en kalenders. Voor het samenstellen van persoonlijke fotoproducten heeft CeWe Color zeer gebruiksvriendelijke software ontwikkeld. Deze is gratis te downloaden. "Het segment van de fotoboeken blijft groeien. Over de afgelopen zes maanden steeg het aantal verkochte fotoboeken met 40 %, " licht Verschueren toe. Fotogeschenkbestellingen, waaronder wenskaarten en kalenders, mugs, T shirts, canvasproducten, kenden een forse omzetgroei (+95%). De omzetgroei van fotoboeken die via internet besteld en thuis bezorgd worden stijgt sneller dan de omzet van fotoboeken die via internet besteld maar zelf in de winkel worden opgehaald. Het A4 fotoboek met een eigen foto op de cover is nog steeds het meest populair.

Niet alleen de Nederlandse consumenten ontdekten deze "doe-het-zelf" fotogeschenken met een duidelijke persoonlijke inbreng. In Europa verkocht CeWe Color in 2008 ruim 2,5 miljoen fotoboeken. Het digitale segment is intussen goed voor 80% van de totale omzet van CeWe Color.

CeWe Color
CeWe Color is Europees marktleider van fotoafdrukken van digitale foto's en fotoboeken. 15 hightech productielocaties verspreid in Europa zorgen voor afdrukken van hoge kwaliteit.

CeWe Color is het bedrijf achter de fotoservicediensten van grote retailers in Nederland. Het bedrijf is de grootste aanbieder in Europa van papieren fotoboeken die digitaal zijn vervaardigd. De Nederlandse vestiging van CeWe Color is gevestigd in Nunspeet. Sinds kort brengt het bedrijf fotoboeken ook onder eigen label op de markt. Het CeWe fotoboek is beschikbaar voor de consumenten- en zakelijke markt en de professionele markt (www.cewe-fotoboek.nl).



Noot voor redacties


Ingezonden persbericht