Leider consumenteninformatie ook actief binnen Pharma

10/03/2009 07:53

GfK Panelservices Benelux bv

GfK Panel Services Benelux is in België sinds april 2008 gestart met het continu meten van de aankoopgegevens op het gebied van OTC (Over-the-Counter) aankopen. De eerste resultaten van deze metingen worden gepresenteerd op een GfK seminar op 27 augustus 2009.

GfK meet de aankoopgegevens door middel van haar huishoudpanel. Op eenzelfde manier is GfK al decennia actief binnen FMCG industrie. Deze industrie maakt veelvuldig gebruik van de GfK consumenteninzichten. Het doel is met kennis over winkel- en aankoopgedrag, het productportfolio en het marketing-, retail- en communicatiebeleid efficiënter te sturen.

GfK speelt met deze uitbreiding in op de ontwikkelingen in de OTC markt. Het maakt de spelers in deze markt mogelijk om hun concurrentieel voordeel in deze markt verder uit te bouwen.

GfK Panel Services Benelux is een onderdeel van de divisie GfK ConsumerTracking Europe. Deze divisie is één van de vijf divisies van de GfK-Group. GfK-Group is de nummer 4 van de wereld binnen de marktonderzoekbureaus. De andere divisies van GfK-Group zijn: Custom Research, Retail and Technoloy, Media en Healthcare.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel