Conflictbemiddeling leidt tot (weer) klantgericht werken
WAALRE, 20090825 -- Working Processes heeft het afgelopen half jaar geïnvesteerd in het verbreden van haar dienstverlening op het gebied van conflictbemiddeling. Op 13 augustus heeft dit geresulteerd in de registratie van IJme Schilstra als NMI Mediator (NMI - Nederlands Mediation Instituut).
"Conflicten komen zowel met klanten als in organisaties zelf voor, alsmede met allerlei derde partijen zoals leveranciers, ICT-dienstverleners en overheden. Nu hoeft dat niet per se negatief te zijn. Door een zeker spanningsniveau ontstaan vaak de mooiste oplossingen. Conflicten worden pas een probleem als ze escaleren en door de betrokkenen zelf niet meer op te lossen zijn.", aldus IJme Schilstra, oprichter van Working Processes.
"Geëscaleerde conflicten resulteren bijna altijd in een verminderde klantgerichtheid. Conflicten kosten nu eenmaal veel energie (en geld). Door conflictbemiddeling via mediation kunnen wij organisaties, waar geëscaleerde conflicten spelen, helpen om weer klantgericht te gaan werken", zo stelt IJme Schilstra. "Daarnaast kunnen wij, op basis van mediation, organisaties nu ook ondersteunen bij het verbeteren van bijvoorbeeld hun klachtafhandeling."
Over Working Processes
Working Processes is een organisatieadviesbureau, dat zich richt op het verbeteren en innoveren van de primaire klantgerelateerde processen binnen MKB, Industrie, Zakelijke Dienstverlening, Overheid en Zorg.