Ingezonden persbericht


Persbericht

De Wijnbeurs kiest voor e-commerce specialist Eperium

Muiden, 25 augustus 2009 - Al meer dan 30 jaar selecteert en importeert de Wijnbeurs kwaliteitswijnen naar Nederland en België. Sinds vier jaar worden deze wijnen via twee webwinkels ook succesvol via het internet aangeboden. "Maar nu is het tijd voor een verbeteringsslag", aldus Bas van der Lelie, e-commerce manager bij de Wijnbeurs. Door het succes van de webwinkels loopt de Wijnbeurs namelijk steeds vaker tegen tekortkomingen van de websites aan. "Een nieuw e-commerce platform is nodig om te zorgen dat het toenemende aantal bezoekers de websites in de toekomst zonder problemen kan blijven bezoeken. Bovendien willen wij onze klanten ook op meerdere fronten nog beter van dienst zijn", aldus Van der Lelie.

Eperium ondersteunt de Wijnbeurs
Voor het realiseren van de verbeteringen van haar webwinkels heeft de Wijnbeurs gekozen voor e-commerce specialist Eperium: "Wij richten ons op onze klanten en wijnen, Eperium ondersteunt ons met hun e-commerce kennis en -ervaring." In de eerste fase van het project worden de nieuwe webwinkels geïmplementeerd. Begin oktober leveren Eperium en de Wijnbeurs de webwinkels in twee talen op.

Verbetering van gebruikersgemak
De voornaamste reden van de verandering is het gebruikersgemak. Dat zal flink verbeteren, onder andere door uitbreiding van de zoekfunctie. Bovendien is wijn echt een belevingsproduct, hier wordt in de nieuwe webwinkel verder op ingespeeld. "Met het verbeterde design en de inzet van relevante social media tools, kunnen wij onze klanten nog meer van de beleving laten genieten. De klantenrecensies gaan hier een grote rol bij spelen. Daardoor is het namelijk gemakkelijker voor de klant om een keuze maken en zijn wijnbeleving met anderen te delen. Een bijkomend voordeel is dat het beheer vereenvoudigd en de processen geoptimaliseerd worden. Zo blijft er meer tijd over voor onze passie: de beste wijnen aan onze klanten bieden", zegt Van der Lelie.

Partner
De Wijnbeurs zocht een partner die begrijpt wat zij doen en die hun business verder kan laten groeien. "Deze eigenschappen vonden wij in Eperium", zegt Bas van der Lelie. "Wij hebben er dan ook vertrouwen in dat zij ons vooruit kunnen helpen." Eperium is ook verheugd met de Wijnbeurs als klant. "Wij zijn ontzettend trots op een toonaangevende klant als de Wijnbeurs en we zijn ervan overtuigd dat we hen een toekomstvaste oplossing kunnen bieden, die hun groei ondersteunt", aldus Ronald Vermeulen, commercieel directeur bij Eperium.

Over Eperium
Al ruim tien jaar stelt e-Commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-Commerce. Eperium adviseert over strategie en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Euretco en Sanoma.

Noot voor de redactie,