Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
De Hypotheker groeit door behoefte aan zekerheid
Rotterdam, 25 augustus 2009 - De Hypotheker heeft de eerste 7 maanden van 2009 meer bezoekers in de ruim 170 vestigingen ontvangen dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast is het marktaandeel van De Hypotheker in de maand juli gestegen naar 13,3%. De totale hypotheekmarkt liet een krimp zien van 35%. "Het lijkt er dus op dat wij aanzienlijk minder last hebben van de crisis dan de banken", verklaart Bas Millenaar, directeur van De Hypotheker. "Ik denk dat dit komt omdat de consument in tijden van economische neergang zekerheid wil en dus kiest voor De Hypotheker als het gaat om advies en het afsluiten van een hypotheek."
Uitkomsten van recente onderzoeken ondersteunen dit. Zo blijkt uit onderzoek van Blauw Research dat De Hypotheker met een rapportcijfer van 7,5 de hoogste waardering heeft onder consumenten die het afgelopen jaar een hypotheek hebben afgesloten. Bovendien beveelt 81% van de klanten De Hypotheker aan bij vrienden en kennissen; veruit het hoogste aanbevelingspercentage vergeleken met de overige aanbieders.
Eerste plaats
"Daarnaast worden onze producten goed beoordeeld", legt Millenaar uit. "Onze SpaarBeter Hypotheek behaalde afgelopen maand voor de zoveelste keer de eerste plaats in het vergelijkend onderzoek van De Geldgids." Dit blad van de Consumentenbond beoordeelt periodiek de in Nederland verkrijgbare spaarhypotheken. Met een maximale score van 100 eindigde de SpaarBeter Hypotheek ook nu weer bovenaan.
'Zekere' producten
Het zoeken naar zekerheid als gevolg van de crisis uit zich ook in de populariteit van specifieke hypotheekvormen. Zo zag De Hypotheker binnen de verkochte hypotheken het aandeel sparen (inclusief banksparen) sterk stijgen van 30% en 54%. Dit ging ten koste van de hybride hypotheken en aflossingsvrije hypotheken. Millenaar: "Sparen biedt een gevoel van extra zekerheid. Juist in een periode van economische tegenwind zie je dat consumenten daar de voorkeur aan geven en dus kiezen voor producten die dat kunnen bieden."
- EINDE PERSBERICHT -
Ingezonden persbericht