Ingezonden persbericht


Max Schoorl aangetrokken als Business Development Manager bij Discovery Networks Benelux

Amsterdam, 25 augustus 2009 - Max Schoorl is aangetrokken als Business Development Manager bij Discovery Networks Benelux. In die hoedanigheid zal hij zich onder meer focussen op de commerciële strategie, inventory management en productontwikkeling. Max begint op 1 september aanstaande.

Het aantrekken van Max is het resultaat van de explosieve groei die Discovery Networks Benelux doormaakt. Max zal zich in zijn nieuwe functie onder meer bezighouden met het dienstenpakket dat Discovery Networks haar adverteerders in de Benelux aanbiedt. Verder zal hij zich bezighouden met new business, commercieel onderzoek, financiële processen en inventory management.

Max heeft ruim tien jaar ervaring bij diverse mediabureaus waaronder Starcom en Mindshare. In zijn laatste functie was hij als RTV Director lid van het Management Team van BrandConnection.

Allard Ruyl, commercieel directeur bij Discovery Networks Benelux: "Wij zijn zeer blij met de komst van Max. Hij heeft een schat aan ervaring en weet als geen ander wat belangrijke beweegredenen zijn voor adverteerders om televisie als medium in te zetten. Met zijn netwerk, inzicht en kennis van de traditionele en digitale markt zullen wij nog beter kunnen inspelen op de snelle ontwikkelingen in ons vak en de effectiviteit van onze doelgroepzenders Discovery Channel en Animal Planet. Daarnaast heeft hij veel ervaring in het initiëren van mediaprocessen en ontwikkelen van communicatiestrategieën. Dit wordt voor ons steeds belangrijker gezien de enorme toename (185% in 2009) van de non-spot samenwerkingen met adverteerders."

Max Schoorl: "Ik verheug me erop om bij te dragen aan de professionalisering en groei die Discovery Networks Benelux doormaakt. Ik kan niet wachten om mijn bureauervaring in te zetten bij een van de mooiste televisiemerken in Nederland."

Discovery Networks Benelux, vertegenwoordigt door Discovery Channel en Animal Planet, realiseert in de doelgroep 20-49 een totaalmarktaandeel van 3,8%*: een groei van 36% ten opzichte van vorig jaar.

*Bron: SKO, MV20-49, periode juni 2009

o-o-o-o




Ingezonden persbericht